logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۱۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تعدد سوء جریان در ادارات به مفهوم تساهل مسئولان حراست و بازرسی‌ها است

تعدد-سوء-جریان-در-ادارات-به-مفهوم-تساهل-مسئولان-حراست-و-بازرسی‌ها-است
بازرس کل استان زنجان گفت: تعدد وقوع سوء جریان در دستگاه‌های اداری و اجرایی به مفهوم تساهل و تسامح نظارتی مدیران و مسئولان حراست و بازرسی دستگاه‌ها است.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وظیفه اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و اجرایی بر عهده مدیران عالی، میانی و عملیاتی بوده و مسئولان حراست و بازرسی دستگاه نیز به عنوان ناظران درون دستگاهی، مکلف به نظارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سوء جریان و یا نقض مقررات در دستگاهی افزایش یابد به این مفهوم است که مدیران و ناظران درون دستگاهی در اجرای وظایف ذاتی خود دچار تساهل و تسامح شده‌اند.

خمسه بیان داشت: بازرسی کل علاوه بر معرفی افراد متخلف در اجرای مقررات عمومی از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون ارتقای سلامت نظام اداری و... مکلف است ناظرانی که در اجرای وظایف خود دچار کم‌کاری و ترک فعل شده‌اند را به مراجع قانونی معرفی کند.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم سازمان بازرسی، پیشگیری از نقض مقررات و سوء جریان است، گفت: ارائه تذکر و هشدار به دستگاه‌های اداری که از تکالیف دینی نیز می‌باشد از نمونه‌های بارز پیشگیری بوده که در قانون و آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان، پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل بازرسی کل کشور، مکلف‌اند پیشنهادهای ارائه‌شده از سوی سازمان بازرسی را اجرایی و عملیاتی کنند و ضمانت اجرای پیشنهادهای ارائه‌شده به حکم قانون، تهیه گزارش و ارسال به مرجع قضایی خواهد بود.

خمسه با اشاره به سند تحول قضایی خاطرنشان کرد ۱۲ ماموریت مستقیم و 11 ماموریت نیز به صورت مشترک با سایر سازمان‌ها بر عهده سازمان بازرسی نهاد شده که ابلاغ دستورالعمل برنامه‌ریزی مساله‌محور سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری از مصادیق اقدامات به‌عمل‌آمده در راستای سند تحول قضایی بوده است.

وی افزود: در این راستا از تمام صاحب‌نظران درخواست می‌شود مسائل کلان استان را به بازرسی کل استان اعلام کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر