logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۱۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

تشکیل کمیته رفع موانع تولید در بخش‌های فرهنگی و هنری در زنجان

تشکیل-کمیته-رفع-موانع-تولید-در-بخش‌های-فرهنگی-و-هنری-در-زنجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به انتخاب شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی، کمیته رفع موانع تولید در بخش‌های فرهنگی و هنری در زنجان تشکیل می‌شود.

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در دو مرحله مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به عنوان کمک معیشیتی به  هنرمندان استان زنجان واریز کرد تا وقفه‌ای در فعالیت‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به وجود نیاید.

وی از تامین سه ماه حق بیمه صندوق هنرمندان از سوی وزارت ارشاد در سال جاری خبرداد و گفت: برای تحقق بخشی به شعار تولید، مانع زدایی‌ها و پشتبیانی‌ها کمیته‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در قالب این کمیته از ظرفیت بدنه کارشناسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان، خانه مطبوعات،خانه هنرمندان، انجمن‌های ادبی و هنری برای ارائه راهکارهایی برای مانع‌زدایی بر سر راه تولید محصولات فرهنگی و هنری و رسانه‌ای استفاده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تولید است که در قالب این کمیته موانع پیش‌روی هنرمندان بررسی می‌شود تا با توجه به ظرفیت‌های ملی و استانی مشکلات این قشر حل شود.

احمدخانی بیان داشت: در حال حاضر بخش‌های مهمی از جمله انتشارات، کتابفروشی‌ها، روزنامه‌ها و نشریات در بحث تولید فعالیت می‌کنند که به دلیل انتشار بیماری کرونا اکثر مشاغل فرهنگی و هنری با توجه به ابلاغ ستاد کرونا تعطیل هستند.

وی ادامه داد: باید در قالب این کمیته تدابیری اندیشیده شود که در با وجود ادامه دار بودن بیماری کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا هنرمندان نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

این مسئول بیان داشت: با تشکیل این کمیته وظایف به اعضا ابلاغ شده و با تشکیل جلسات مانع پیش روی تولیدات فرهنگی و هنری بررسی و مشکلات حل می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر