logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۱۰۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

محموله جدید واکسن کرونا وارد استان زنجان شد

محموله-جدید-واکسن-کرونا-وارد-استان-زنجان-شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: پارت جدیدی از واکسن کرونا وارد استان زنجان شد و به زودی واکسیناسیون جدید آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای عدم درگیری با ویروس هندی و آفریقایی باید اقدامات لازم از سوی مردم انجام شود، افزود: وظیفه سیستم بهداشتی نیز پیگیری افرادی است که با هند ارتباط دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به خطری که در خصوص انتشار ویروس هندی وجود دارد ضروری است مردم بیش از گذشته در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و عدم شرکت در دورهمی‌ها دقت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: سهمیه بندی واکسن کرونا بر اساس آمار و بر اساس برنامه کشوری و از طریق مرکز به استان ارسال می‌شود که در چند روز گذشته پارت دیگری از واکسن به استان رسیده است و تزریق واکسن ادامه می‌یابد.

قزلباش ادامه داد: یکی از مراکز تجمعی واکسن علاوه بر مراکز دیگر در استان در ورزشگاه پیام امروز راه‌اندازی شد که امیدواریم در روزهای آینده مرکز دوم نیز راه‌اندازی شود تا گروه‌های بعدی با سرعت بیشتری واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همکاری اصناف در رده‌های شغلی 2، 3 و 4 از روز شنبه کمتر شده است که خطر بسیار جدی محسوب می‌شود، افزود: عدم رعایت محدودیت‌ها توسط این رده‌های شغلی خطر جدی است که به مسئولان اعلام شده است.

این مسئول در خصوص دادن تست پس از قرنطینه، بیان داشت: بر اساس پروتکل‌های اعلامی بستگی به علائم بالینی، بیمار کرونایی پس از 14 روز دیگر ناقل نیست و نیازی به تست مجدد نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص تزریق‌کنندگان واکسن می‌توانند ناقل بیماری کرونا باشند، افزود: اگر فرد بر اینکه به ایمنی قابل قبول برسد باید دوره های پیش بینی شده برای تزریق واکسن را بگذراند و نمی شود پس از تزریق احساس ایمنی و سبک زندگی را تغییر دهد.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر تزریق‌های دو دوز و سه دوز انجام می‌شود و افرادی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند باید این مراحل را طی کنند، افزود: درصد کمی از افراد ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شود.

وی ادامه داد: به عنوان کارشناس برگزاری حضوری امتحانات را صلاح نمی‌دانم اما تابع دستورالعمل‌های کشوری هستیم و تا کنون دستورالعملی در این زمینه ارسال نشده است.

این مسئول بیان داشت: هنوز بیماران دیابتی در گروه بیماران صعب‌العلاج قرار نگرفته‌اند و منتظر دستور برای واکسیناسیون این گروه هستیم اما توصیه می‌کنیم بیماری زمینه‌ای کنترل شود تا با اطمینان بیشتری در مقابل ابتلا به کرونا قوی شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر