logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۱۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

۱۵۰ هزار اثر از شهدای استان زنجان جمع‌آوری شد

۱۵۰-هزار-اثر-از-شهدای-استان-زنجان-جمع‌آوری-شد
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از جمع‌آوری قریب به ۱۵۰ هزار اثر از شهدای استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; علی بیات روز دوشنبه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در کنار مشارکت با سایر دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد، اظهار کرد: ۱۵۰ هزار اثر از شهدای والامقام زنجانی در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا، گردآوری و پس از نمایه‌گذاری در اختیار دبیرخانه این کمیته قرار داده شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه اسناد و آثار ۶۲۸ شهید خارج استان از ۲۰ استان کشور درخواست شد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شد.

وی با بیان اینکه با والدین هزار و ۲۴ نفر از شهدا مصاحبه نشده است، اضافه کرد: لیست این تعداد از والدین شهدای معزز، جهت برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است و آثار جمع‌آوری شده مربوط به دو هزار و ۹۲۸ شهید والامقام استان است.

بیات در ادامه از اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، با بارگذاری ۱۰۰ خبر در سایت و بیش از ۳۰۰ خبر در کانال‌های فضای مجازی توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا خبر داد و یادآور شد: تعداد ۶ جلسه نیز در راستای پیشبرد اهداف و وظایف این کمیته در بنیاد شهید تشکیل شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین در خصوص چاپ وصیت‌نامه شهدای استان گفت: فایل word وصیت‌نامه هزار و ۱۶ نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ارسال شده است.

بیات در ادامه از بروزرسانی و ارائه لیست والدین در قید حیات شهدا به تفکیک پدر و مادر جهت مصاحبه به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: جهت مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی و قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به مکاتبه با مسئولان ستاد مرکز جهت جذب اعتبار برگزاری کنگره، تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مکاتبه با فرمانداری‌های جهت استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در راستای ساماندهی تبلیغات، مکاتبه با میراث فرهنگی و گردشگری برای طراحی تندیس، تفکیک و ارائه اطلاعات کامل بانوان شهید، طراحی تیزر و تبلیغات فراخوان جمع‌آوری آثار شهدا جهت پخش از صدا و سیما و ارائه به دبیرخانه و تفکیک فیلم برنامه پلاک با مشارکت صدا و سیما جهت بهره‌برداری در کنگره نیز انجام شده است.

بیات افزود: چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر