logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۰۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان:

مشکلات 200 واحد صنعتی در استان زنجان عارضه‌یابی می‌شود

مشکلات-200-واحد-صنعتی-در-استان-زنجان-عارضه‌یابی-می‌شود
رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان گفت: مشکلات 200 واحد صنعتی در استان زنجان امسال عارضه‌یابی می‌شود.

محمد وثوق در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در حوزه نهضت جهش تولید، سالانه در استان زنجان اجرا می‌شود اظهار کرد: در این راستا پایش و عارضه یابی 800 واحد صنعتی برای استان زنجان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره تخصصی به 80 واحد صنعتی انجام شده است تصریح کرد: عارضه‌یابی عمیق برای 160 واحد صنعتی انجام شده و به پایان رسیده است.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان با تاکید براینکه از 800 واحدی که قرار است عارضه یابی شود 789 واحد در شهرک صنعتی اشراق مستقر هستند بیان کرد: از 789 واحد برای 110 واحد پایش و عارضه یابی اولیه انجام شده است.

وی اظهار داشت: به دنبال احیای واحدهای صنعتی در استان هستیم و مشکلات این واحدها با عارضه یابی عمیق به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وثوق خاطرنشان کرد: از 800 واحد که در دست بررسی هستند 10 واحد صنعتی احیا شدند که از واحدهای تولیدی بزرگ صنعتی بودند.

وی با تاکید بر اینکه کلینیک بسیج مهندسین صنعتی استان برای واحدهای مشکل‌دار مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد یادآور شد: در قبال ارائه خدمات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار هیچ گونه هزینه‌‌ای از واحدهای صنعتی اخذ نمی‌شود و بسیج در این حوزه بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت دارد.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان با تاکید براینکه عارضه‌یابی 20 درصد از 800 واحد صنعتی مشکل‌دار به اتمام رسیده است ادامه داد: امسال عارضه‌یابی عمیق واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه مشکل واحدهای صنعتی استان زنجان ابتدا عارضه یابی اولیه می‌شود و مشکلات آنها به ثبت می‌رسد افزود: بعد از آن مشکلات واحدهای تولیدی به صورت تخصصی توسط مهندسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وثوق تاکید کرد: در عارضه‌یابی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان، اتاق بازرگانی و سازمان صمت با بسیج مهندسین صنعتی همکاری می‌کنند.

وی گفت: امسال شعار سال به حوزه تولید اختصاص یافته و بسیج مهندسین صنعتی این موضوع را به جد در دستور کار خود قرار داده و مشکلات واحدها مورد بررسی قرار می‌گیرد و واحدهای دارای کوچکترین مشکل در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان ابراز کرد: امسال مشکلات 200 واحد صنعتی را بررسی خواهیم کرد که 150 مورد آن از واحدهای صنعتی بوده و 50 مورد نیز از واحدهای معدنی استان هستند.

وی عنوان کرد: عارضه یابی اولیه این واحد‌ها آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم عارضه یابی عمیق 50 درصد از این واحدها را امسال به اتمام برسانیم.

وثوق ابراز کرد: در تلاش هستیم مانع‌زدایی و پشتیبانی از واحد‌های تولیدی در استان زنجان اتفاق بیفتد.

وی با تاکید براینکه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان تنها برای واحدهای تعطیل نیست تاکید کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان با مشکلاتی مواجه هستند که اگر برطرف نشود منجر به تعطیلی آنها خواهد شد که بسیج مهندسین صنعتی استان برای حل این مشکلات به کمک واحدهای تولیدی استان می‌رود.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان زنجان با اشاره به فعالیت قرارگاه جهش تولید بسیج مهندسین در استان زنجان بیان کرد: اکثرا اداراتی که در حوزه تولید فعالیت دارند عضو این قرارگاه هستند و مشکلات واحدهای صنعتی با همکاری این ادارات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خیلی از موارد مشکلات واحدهای تولیدی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه عارضه یابی شهرک‌های صنعتی استان به ترتیب انجام می‌شود افزود: در حال حاضر عارضه‌یابی شهرک صنعتی اشراق در حال بررسی بوده و بعد از اتمام کار این شهرک مشکلات واحدهای صنعتی شهرک نوآوران بررسی می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر