logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۰۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

توزیع 10 هزار جلد کتاب به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان/ 500 برنامه فاخر از سوی هنرمندان زنجان تولید می‌شود

توزیع-10-هزار-جلد-کتاب-به-مناسبت-برگزاری-کنگره-3535-شهید-استان-زنجان-500-برنامه-فاخر-از-سوی-هنرمندان-زنجان-تولید-می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان،10 هزار جلد کتاب در مراکز فرهنگی، مساجد، هئیت های مذهبی توزیع می‌شود.

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان متولی کمیته فرهنگی، هنری و فضا سازی کنگره 3535 شهید استان زنجان است.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت‌های اعتباری از زمان استقرار این جانب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اولویت‌های اداره کل پرداختن به برنامه‌های کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان است.

این مسئول بیان داشت: اعتقاد داریم هر آنچه که داریم از ایثار و جانفشانی شهدا به دست آمده است بنابراین باهدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و شهادت، بیان حماسه‌ها و تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری، معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه و تقویت گفتمان ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در فضای فرهنگ عمومی با همت و بهره‌گیری از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید  تلاش‌های بسیاری انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری72 عنوان برنامه مهم در 6 بخش از جمله جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری، همایش و کارگاه و نشست، تولید محتوا و حمایت از تولیدات آثار فرهنگی و هنری، تجلیل و بزرگداشت و فضاسازی، افزود: این برنامه‌ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی طراحی و اجرایی می‌شود.

احمدخانی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ملی کتاب "ایثار و شهادت" با حضور ناشران برتر کشوری، جشنواره قرآن و عترت و در کنار آن نمایشگاه مطبوعات و نشریات استانی، جشنواره ملی نماز با عنوان" معراج" از جمله برنامه‌های این کنگره محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کنگره ملی شعر طلوع، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی با بخش ویژه جلوه‌های رضوی در دوران دفاع مقدس، اهداء 10 هزار  جلد کتاب به مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، حوزه‌های علمیه،مساجد و مدارس ازجمله برنامه‌های ملی این جشنواره است.

این مسئول یادآور شد: برگزاری جشنواره رمضان با تعداد 200 عنوان برنامه،جشنواره تئاتر با عنوان "خط شکنان" و "غواصان دریادل"، جشنواره هنرهای تجسمی، خوشنویسی،موسیقی و تولید 500 اثر و محتوا در قالب کلیپ، موشن‌گرافی، انیمیشن و فیلم کوتاه بدر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری نشست‌های "رسانه و انقلاب"و" رسانه و دفاع مقدس" و برگزاری نمایشگاه های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوعات دفاع مقدس و ده‌ها برنامه دیگر با هدف به تصویر کشیدن گوشه‌ای از ایثار  شهدا و رزمندگان استان زنجان از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

احمدخانی با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان‌های تابعه نیز برگزار می‌شود، افزود: مکاتبات متعددی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جذب اعتبارات ملی برای اجرای هرچه بهتر برنامه انجام شده و وزیر ارشاد در دیداری که استاندار زنجان با ایشان داشتند قول مساعد دادند که از برنامه‌های فرهنگی و هنری کنگره حمایت کنند.

وی بیان داشت: کمیته فرهنگی کنگره 3535 شهید استان زنجان تلاش دارد تا برنامه‌های در شان شهدای استان اجرا کند که 12 برنامه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کمیته فرهنگی و هنری در سال گذشته برگزار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر طلوع با 500 اثر واصله، مسابقه طراحی پوستر سربازولایت، نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی با موضوع ایثار و شهادت، مسابقه شعر "زن ودفاع مقدس"حمایت از کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرا شده در استان زنجان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری شب‌های شعر دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در فضای مجازی،مسابقه دل نوشته شوق وصال نیز به همت هنرمندان استان برگزار شده است.

احمدخانی تصریح کرد: 4 برنام از جمله  جشنواره نماز، جشنواره رمضان 1400، جشنواره تئاتر خط شکنان وغواصان دریادل و تولید محتوا برای فضای مجازی درحال اجرا است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر