logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۰۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

تزریق واکسن کوبایی – ایرانی به 150 نفر در روز

تزریق-واکسن-کوبایی-–-ایرانی-به-150-نفر-در-روز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: واکسن‌های مورد مطالعه قابل اعتماد است که امیدواریم واکسن در سطح وسیعتری وارد کشور شود تا مدیریت انجام شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه از روز سه شنبه واکسیناسیون بالای 80 سال در استان آغاز و استقبال خوبی شده است و حدود 18 هزار نفر شامل این مرحله می‌شدند که تا کنون 4 هزار نفر واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ضروری است مردم از منابع رسمی و علمی اطلاعات واکسن را کسب کنند، افزود: هر واکسنی که امروز در جهان فراهم می‌شود، باید استفاده شود چرا که ایمنی و اثر گذاری دارند اگر چه ممکن است این ایمنی در واکسن‌ها متفاوت باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا کنون هزاران واکسن در گروه‌های مختلف شغلی در استان زنجان تزریق شده و عارضه قابل توجهی در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه طی روزها و هفته‌های آتی روند بیماری کاهش می‌یابد، افزود: با کاهش تدریجی بستری‌ها بخش‌های دیگر فعالتر می‌شوند تا مابقی خدمات با سرعت بیشتری ارائه شود.

قزلباش یادآور شد: کارآزمایی بالینی واکسن کوبایی- ایرانی رسما دیروز شروع شد که 3 هزار نفر در این مطالعه حضور می‌یابند تا ایمنی این واکسن در ایران هم تایید شود اگر چه این واکسن در جمعیت 44 هزار نفر کوبایی این اثر بخشی تایید شده است.

وی یادآور شد: دولت به دنبال وارد کردن واکسن‌های مورد تایید است تا معطل واکسن‌های داخلی نمانیم تا به تولید انبوه برسیم.

این مسئول بیان داشت: در چند هفته گذشته به دلیل انگلیسی بودن ویروس کرونا فشار بسیاری به روند درمان وارد آمد اما این موضوع کنترل شد که امیدواریم با ادامه کاهش بیماران، روند مطلوبی حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده کار نمادین کارآزمایی بالینی واکسن کوبایی – ایرانی برای اطمینان بخشی به مردم دیروز انجام شد، افزود: واکسن‌های مورد مطالعه قابل اعتماد است که امیدواریم واکسن در سطح وسیعتری وارد کشور شود تا مدیریت انجام شود.

قزلباش از بستری 111 نفر در شب گذشته در بیمارستان‌های مختلف استان زنجان خبرداد و گفت: 711 نفر در حال حاضر در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان ویروس است.

وی تصریح کرد: در کل کشور و بسیاری از استان‌ها روند بیماری کاهشی بوده و در برخی استان‌ها شرایط همچنان رو به بالا است که امیدواریم در استان زنجان نیز با اقدامات انجام شده روند کاهشی افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه هر چه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، میزان بیماری کاهش دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که در شش ماه گذشته کرونا گرفته‌اند باید واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه افراد بسیاری برای دریافت واکسن ایرانی – کوبایی ثبت‌نام کرده‌اند اما باید شرایط لازم را برای دریافت واکسن داشته باشند، افزود: پیش‌بینی ما واکسینه کردن 100 تا 150 نفر در روز است.

قزلباش از تزریق دوز دوم در 28 روز آینده خبرداد و گفت: دوز سوم نیز پس از 28 روز از تزریق دوز دوم انجام می‌شود اما مطالعه تا 7 هفت ماه آینده ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بیماری کرونا افسردگی براساس گزارش‌های جهانی افزایش چشمگیری داشته است که در ایران برای کاهش مشکلات مردم مشاوره‌های لازم و خدمات ویژه ارائه شد.

این مسئول در مراکز جامع خدمات روانشناس وجود دارد تا به مسائل روانی جامعه پرداخته و حمایت روانی ایجاد کند که خوشبختانه در استان خدمات لازم ارائه می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر