logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۰۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مردم با ارسال اعلانات خود، سلامت اداری جامعه را تضمین کنند

مردم-با-ارسال-اعلانات-خود،-سلامت-اداری-جامعه-را-تضمین-کنند
بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه آمار شکایات واصله به این دستگاه در سال گذشته بیشتر از اعلانات مردمی بوده است، گفت: در راستای ارتقای سلامت نظام اداری از شهروندان انتظار می‌رود با مطالبه گری خود در خصوص مسائل و موضوعات مختلف موجود در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ارتقای سلامت اداری جامعه مشارکت کنند.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شکایت‌ها و اعلاناتی که در سال 99 به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلانات سازمان بازرسی کل کشور و کارتابل بازرسی کل استان زنجان واصل شده است، اظهار داشت: مجموع شکایات و اعلانات 1585 فقره بوده که 21 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایات و اعلامیه‌هایی که واصل شده به ترتیب از حوزه‌های سیاسی (شامل دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها)، تولیدی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

خمسه افزود: بیشترین شکایت‌ها مربوط به حوزه تولید و کمترین شکایت‌ها نیز مربوط به حوزه فرهنگی بود.

وی ادامه داد: بیشترین اطلاعیه‌ها و اعلانات مربوط به حوزه سیاسی و کمترین اعلانات نیز مربوط به حوزه اقتصادی است.

بازرس کل استان زنجان گفت: بالا بودن شکایت‌ها نسبت به اعلانات به این مفهوم است که شُکّات، بیشتر پیگیر رفع مشکلات و موانع خود در دستگاه‌های اجرایی هستند.

خمسه با اشاره به مسیرهای ارتباطی مردم با بازرسی کل استان خاطرنشان کرد: شماره تلفن 136 و همچنین سامانه اینترنتی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی https://shekayat.bazresi.ir در اختیار شهروندان بوده و می‌توانند شکایت و اعلامیه‌های خود را از این طریق ارسال کنند.

وی تاکید کرد: در ثبت اطلاعیه، نیازی به قید مشخصات ارسال‌کننده نبوده و فقط می‌توانند اطلاعات مستند خود را به عنوان اعلام‌کننده فساد در سامانه به ثبت برسانند.

بازرس کل استان زنجان، تعداد کل شکایات سال گذشته را 892 فقره و تعداد اعلانات را 693 فقره بیان کرد و گفت: از مردم فهیم و ولایت‌مدار استان انتظار است که با ارائه اطلاعیه‌های مستند خود، سلامت نظام اداری را ارتقا دهند.

وی ابراز کرد: شهروندان در صورت ملاحظه فساد در دستگاه‌های اداری و اجرایی استان می‌توانند با رویکرد مطالبه‌گری به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند تا در اسرع وقت، رسیدگی شود.

خمسه با بیان اینکه نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی، یکی از تکالیف و وظایف سازمان بازرسی است، اظهار داشت: در سال گذشته 190 فقره تذکر به اعضای کمیسیون‌های معاملات دستگاه‌های اداری و اجرایی استان ارائه شده و 6 فقره از معاملات دستگاه‌ها به دلیل عدم رعایت قانون، لغو یا تجدید شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی معاملات لغو شده بیش از 10 میلیارد تومان است لذا انتظار این است که دستگاه‌ها در سال جاری نسبت به معاملات خود، توجه بیشتری داشته باشند که منجر به لغو یا تجدید نشود.

خمسه با اشاره به گزارش‌هایی که در سال گذشته از سوی بازرسی کل به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است، یادآور شد: اثربخشی ریالی حاصل از اقدامات بازرسی کل استان پیرامون جلوگیری از فرار مالیاتی، جلوگیری از تضییع اموال، استرداد وجوه و اموال، وصول مطالبات و انتقال وجوه به میزان 190 میلیارد تومان بوده است.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه 21 برنامه بازرسی طی سال 99 در استان اجرا شده است، گفت: 59 فقره گزارش از برنامه‌ها به صورت گزارش‌های اصلی و اختصاصی تولید شده که جهت اجرا به دستگاه‌های اداری و اجرایی استان و مراجع رسیدگی به تخلفات اداری و دادسراهای استان ارسال شده است.

وی تعداد پرونده‌های موردی را 68 فقره بیان کرد و اظهار داشت: در مجموع حدود 89 فقره پرونده در بازرسی کل استان در سال 99 تشکیل شده و 189 فقره گزارش به مراجع مربوطه ارسال شده است.

خمسه خاطرنشان کرد: 5 فقره از گزارش‌ها مربوط به مصوبات مغایر قانون یا دستورالعمل‌هایی بوده که به دیوان عدالت اداری ارسال شده و در حال رسیدگی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر