logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۰۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اصناف تا زمان وارد شدن به وضعیت نارنجی تعطیل هستند

اصناف-تا-زمان-وارد-شدن-به-وضعیت-نارنجی-تعطیل-هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: : تا زمانی که دارای رنگ قرمز هستیم فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌ها در همه ابعاد از جمله دوری از برگزاری تجمعات، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی روند انتشار بیماری کرونا کاهشی شده و مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4 امکان فعالیت می‌یابند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هفته بعد روند میزان بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان نزولی بوده و سرعت آن موجب تغییر رنگ شهرستان‌های استان شود، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان ایجرود در وضعیت زرد و طارم و ماهنشان در وضعیت نارنجی قرار داشته و برخی شهرها همچنان قرمز هستند.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها،  انجام اقدامات و اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌های جدی روند بیماری در استان نزولی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآور شد: بیماران بر اساس وضعیت بیماری در بخش آی سی یو بستری می‎شوند که مدت حضور بین 5 تا 6 روز است اما برخی بیماران به دلیل شرایط خاص نیازمند حضور بیشتری در این بخش هستند.

قزلباش با اشاره به اینکه در موج چهارم این بیماری، بیماران به صورت درمان سرپایی و بستری موقت معالجه شدند، افزود: این امر موجب سرعت بیشتردر مرخصی‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش بیماران در موج چهارم انتشار بیماری کرونا، لیست انتظار برای تخت‌های آی سی یو در استان  تشکیل شد و علیرغم آماده سازی 35 تخت دیگر، آسی یوهای استان از بیماران کرونایی پر است.

این مسئول در خصوص واکسیناسیون بیماران ام اس، خاص و صعب‌العلاج گفت: لیست این افراد از طریق سامانه سیب وزارت بهداشت و از طریق انجمن‌های خیریه استان تهیه شده و به تدریج بر اساس سهمیه واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه امیدوار به تغییر شرایط هستیم اما باید میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته و محدودیت‌های خوبی اجرایی شود، گفت: اگر چه هنوز درصد رعایت پروتکل‌ها قابل قبول نیست چرا که این میزان باید به 90 درصد برسد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

قزلباش بیان داشت: تست‌های سریع همچنان در مراکز 16 گانه استان متناسب با شرایط بیماران انجام می‌‎شود و سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد انجام تست‌های سریع تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: رنگ بندی و تغییر رنگ استان‌ها بر مبنای شاخص‌هایی از جمله میزان بستری نسبت به جمعیت اتفاق می‌افتاد و این شاخص‌ها تغییر یابد رنگ نیز تغییر می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: ممکن است روند بستری و بیماران سرپایی کاهشی باشد اما به میزانی نرسیده باشد که رنگ بندی را تغییر دهد.

 این مسئول در خصوص بازگشایی اصناف در شهر زنجان، گفت: تا زمانی که دارای رنگ قرمز هستیم فقط  مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: برنامه  شب‌های قدر بر اساس مصوبه ستاد ملی در فضای باز با تعداد محدود برگزار و منع تردد شبانه برداشته می‌شود اما اگر چه این تسهیل فراهم شده است اما خطر انتقال انتشار و اوج گیری همچنان بالا است.

قزلباش یادآور شد: فاز سوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی – کوبایی با حضور شخصیت‌ها از فردا در شهر زنجان آغاز و هزاران نفر از مردم زنجان واکسینه می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر