logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۰۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بارش باران، وزش باد و کاهش‌ دما تا ۵ روز‌ آینده

بارش-باران،-وزش-باد-و-کاهش‌-دما-تا-۵-روز‌-آینده
سازمان هواشناسی برای ۵ روز آینده بارش باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در مناطق مختلف کشور را پیش بینی کرد.

به گزارش موج رسا; بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی،  امروز در شمال‌غرب و غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز و شرق کشور، شمال فارس و سواحل خزر ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق شدید موقت به ویژه در ساعات بعدازظهر رخ خواهد داد و در سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

فردا در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، برخی مناطق خراسان جنوبی وسیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است

روز جمعه در شرق و جنوب‌شرق کشور، برخی مناطق شمال‌شرق، مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. در این روز در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق رخ خواهد داد.
 
روز شنبه هفته آینده در در نوار شمالی کشور و برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این روز کاهش نسبی دما را در نوار شمالی کشور را خواهیم داشت.
 
روز یکشنبه هفته آینده نیز در اکثر مناطق کشور به جز مناطق غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. در این روز همچنین در دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.
 
براساس اعلام سازمان هواشناسی با رشد ابرهای همرفتی به همراه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع تگرگ در امروز در آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین و فردا در شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق یزد رخ خواهد داد که بالاآمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد و وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود. این وضعیت روز جمعه در نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان راخ خواهد داد. 
 
آسمان تهران امروز قسمتی ابری در بعدازظهر‌ افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در پایتخت ۳۱ و ۲۲ درجه خواهد بود./دانا
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر