logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۰۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

پیاده کردن سیره امام حسن(ع) در زندگی نیاز امروز جامعه است

پیاده-کردن-سیره-امام-حسن(ع)-در-زندگی-نیاز-امروز-جامعه-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: فرهنگ نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان از امام حسن مجتبی (ع) در جامعه ساری و جاری شده است

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: انسان‌ها همواره در قبال بخشیدن مال یا کمک به نیازمندان،انتظار تشکر داشته و تا زمانی که سائلی فقر خود را بیان نکرده است، کمکی به او نمی‌شود، در حالی که امام حسن مجتبی (ع) بدون هیچ چشمداشتی اموال خود را به نیازمندان می‌بخشیدند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) به کریم بودن مشهور بودند، افزود: امام حسن مجتبی (ع) در راه کسب رضایت خداوند متعال همواره اموال خود را می‌بخشید و به نیازمندان بدون واسطه کمک می‌کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: بخشش ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) بود و برای او فرقی نمی‌کرد که سائل مرد باشد یا زن، جوان باشد یا پیر و یا اهل کدام فرقه و مسلک و دینی باشد.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) دوبار همه دارایی و سه بار نصف دارایی خود را انفاق کرده و در راه خداوند متعال بخشید،افزود: کرامت این امام همام در کتاب‌های شیعه و سنی به تحریر آمده است که باید این ویژگی بارز شخصیتی ایشان الگوی امروز جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان از امام حسن مجتبی (ع) در جامعه ساری و جاری شده است و در نگاه اعتقادی مکتب شیعه به تجربه ثابت شده است که هر کس صدقه و احسانی اعطا کند، خداوند متعال چندین برابر آن مال را به او می‌بخشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از کرامات و ویژگی‌های اخلاقی بارز امام حسن مجتبی (ع) آزاد کردن غلامان و کنیزان بود تا جاییکه این حضرت در مقابل شاخه گلی که یکی از کنیزان به ایشان تقدیم کرد، این کنیز را بخشید و این عمل حضرت مورد تعجب همگان قرار گرفت، اما امام حسن مجتبی (ع) فرمود:" وَ إِذا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها" به این معنا که خداوند متعال ما را چنین تربیت کرده است که هر گاه به شما تحیت گفته شد پاسخ آن را بهتر بدهید و نیکوتر از هدیه او، آزادیش در راه خداوند متعال بود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در منابع شیعه نقل شده است که روزی امام حسن مجتبی (ع) لقمه نان خاک خورده‌ای را پاک کرد وآن را برده خویش داد و آن برده آن نان را خورد، گفت: امام حسن مجتبی (ع) در مقابل این کار او را آزاد کرد.

حجت‌الاسلام ناصر یادآور شد: امام حسن مجتبی (ع) دارای فضایل برجسته‌ای بود که ضروری است هر کس به اندازه ظرفیت و وسع خود در زندگی امروزی که سرتا پا تکنولوژی است به عنوان الگو پیاده کنیم تا زندگی آرام داشته باشیم چرا که ساری کردن سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زندگی موجب آرامش روحی، روانی و قلبی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) دارای اصالت پاکی بوده و زاده پدر و مادری نیکوکار و با فضیلت همچون امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بود، خاطرنشان کرد: جد ایشان حضرت محمد (ص) و جده ایشان حضرت خدیجه (ع) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: امام حسن مجتبی (ع) جزو اصحاب کسا، اهل بیت و آل عبا بوده و رفتار، منش و گفتار ایشان همچون رفتار، منش و گفتار حضرت رسول‌الله (ص) بود.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: در روایتی پیامبر گرامی اسلامی می‌فرمایند:" حسن و حسین گل‌های خوشبوی ما و سرور جوانان اهل بهشت هستند و  اگر عقل به شکل مرد مجسم می‌‎شد آن شکل حسن بود.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) از نظر اخلاقی و کردار نمونه روزگار خود بوده و اگر کسی خواهان سعادت دنیا و آخرت است باید این امام همام را الگوی خویش قرار دهد، افزود: امام حسن مجتبی (ع) بخشنده‌ترین، عابدترین، گرامی‌ترین و پارساترین زمانه خویش بود و در هر کاری شکر خدا بر زبان ایشان ساری و جاری بود.

وی با اشاره به آداب برجا مانده از امام حسن مجتبی (ع) در خصوص مسجد، گفت: این امام همام در زمان برگزاری نماز هنگامی که به درب مسجد می‌رسیدند سر بالا برده و از خداوند متعال طلب بخشش می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان امام حسن (ع) را مظلوم زمانه خود و امروز دانست و گفت: مزار مطهر این امام  در حال حاضر در دست افراد پلید قرار گرفته و مظلومانه و تک و تنها در قبرستان بقیع مانده است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) فرصت مناسبی برای انجام کارهای نیک بوده و مردم ایران اسلامی با الگو گیری از این امام همام از نیازمندان دستگیری می‌کنند که از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا دستگیری از نیازمندان به سمت رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه گسیل شده است.

حجت‌الاسلام ناصر آزادی زندانیان غیر عمد را از دیگر الگو گیری‌های مردم ایران از سیره امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد و گفت: آزادی این زندانیان از بهترین عمل‌های مردم ایران در ایام ماه رمضان به ویژه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) محسوب می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر