logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۰۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید؛

بازرس کل استان زنجان از چند واحد تولیدی تعطیل، بازدید کرد + تصاویر

بازرس-کل-استان-زنجان-از-چند-واحد-تولیدی-تعطیل،-بازدید-کرد-+-تصاویر
بازرس کل استان زنجان در راستای تحقق‌بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار سال و پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر تولید و رونق اشتغال و اقتصاد استان از 4 واحد تولیدی تعطیل در شهرک صنعتی شماره یک زنجان بازدید کرد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل خمسه روز سه‌شنبه (7 اردیبهشت) به همراه سرپرست امور شعب بانک ملی استان زنجان از واحدهای تولیدی شادن، هیدروفیل، آریا ذوب و نازنوش که بنا به دلایل مختلف از جمله بدهی بانکی، تعطیل شده‌اند بازدید کرد.

بازرس کل استان زنجان در حاشیه این بازدیدها گفت: تعطیلی واحدها و راکد ماندن دستگاه‌ها، تجهیزات و مواد اولیه در انبارها خوشایند نبوده و در واقع ظلم به تولید و اشتغال است چرا که علاوه بر استهلاک تجهیزات و بنا، تاریخ استفاده از مواد اولیه نیز بعد از مدتی منقضی شده و قابل استفاده نخواهد بود و این هدررفت منابع و سرمایه است.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدها در سال‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر رونق و جهش تولید و همچنین مانع‌زدایی از آن دارند، پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: با تعطیلی واحدها، منابع راکد مانده و تعداد زیادی از کارگران، بیکار شده‌اند و چرخ تولید نیز متوقف شده که باید مشکلات مربوط به این واحدها بررسی و نسبت به رفع آن‌ها در کمترین زمان ممکن، اقدام شود.

خمسه با بیان اینکه این واحدها پایه داشته و با کوچکترین حمایت و پشتیبانی، آماده فعالیت و گردش چرخ اقتصاد هستند، خاطرنشان کرد: در برخی واحدها فقط تامین یک دستگاه و یا مبلغ پایینی تسهیلات و نقدینگی می‌تواند راهگشا باشد لذا واحدهای تعطیل نباید به حال خود رها شوند زیرا عدم فعالیت حتی یک روز این واحدها نیز آسیب به تولید است.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه برخی از این واحدهای تعطیل به دلیل عدم توان در پرداخت اقساط تسهیلات و یا بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تملک بانک ملی درآمده است، گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید موانع و مشکلات موجود بر سر راه این واحدها به‌طور جدی و سریع پیگیری شده و ضمن رفع نواقص و موانع به احیای مجدد واحدها و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کرد.

وی با بیان اینکه مواردی مانند تولید پوشک و اقلام بهداشتی، ذوب فلزات و بسته‌بندی مواد غذایی هم دارای ظرفیت در استان بوده و هم از ضروریات است، اظهار داشت: کمک به احیای این واحدها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، نیاز به همت و پیگیری مجدانه دارد.

خمسه با بیان اینکه بانک ملی می‌تواند طبق بخشنامه بانک مرکزی در خصوص فروش اموال مازاد، واحدهای تملیکی را به فروش برساند، خاطرنشان کرد: این کار هم کمک به تولید هم کمک به نیروی انسانی و هم جلوگیری از فرسودگی و هدررفت منابع است که در این راستا باید از نظرات و تجربیات افراد توانمند نیز بهره برده شود.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید، دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از سال 1399 در بازرسی کل استان زنجان تشکیل شده است.

به گزارش موج رسا؛ شادن و هیدروفیل، واحدهای تولید پوشک بچه، پوشینه بزرگسالان، نوار بهداشتی و دستمال کاغذی بوده و آریا ذوب نیز واحد ذوب فلزات و ناز نوش نیز واحد بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی بوده است که هم‌اکنون تعطیل هستند.

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر