logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۰۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با موج رسا:

شرط رهبر انقلاب برای راستی‌آزمایی طرف مذاکره به دلیل شناخت دقیق از دشمن است

شرط-رهبر-انقلاب-برای-راستی‌آزمایی-طرف-مذاکره-به-دلیل-شناخت-دقیق-از-دشمن-است
امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه نه تنها آمریکا بلکه حتی کشورهای اروپایی طرف مذاکره نیز قابل اعتماد نیستند، گفت: شرط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای راستی‌آزمایی طرف مذاکره به دلیل شناخت دقیق ایشان از رفتارهای دشمن است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: نکته مهمی که آیات و روایات آمده این است که مومن باید بصیر و هوشیار باشد.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت مومن، مربوط به دشمن‌شناسی، رفتارشناسی دشمن و سابقه دشمن می‌شود و باید به این توجه داشت که چه کسی دشمن است و دلایل دشمنی‌اش چیست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه نه تنها آمریکا بلکه حتی کشورهای اروپایی طرف مذاکره نیز قابل اعتماد نیستند، افزود: شرط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای راستی‌آزمایی طرف مذاکره به دلیل شناخت دقیق ایشان از رفتارهای دشمن است.

وی تصریح کرد: عدم اعتماد ما به این کشورها به دلیل سابقه آن‌ها است چرا که سابقه و آزمون ناموفقی در اعتماد دارند.

 

*‌ نگاه آمریکا به کشورهای غرب آسیا به‌ویژه ایران، نگاه طعمه‌ای است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه آمریکا حدود 100 سال است که با ایران دشمنی می‌کند و دشمنی‌اش نیز روزبه‌روز بیشتر شده است، گفت: نگاه آمریکا به کشورهای خاورمیانه، نگاه طعمه‌ای است لذا نمی‌تواند یک رابطه متقابل عادلانه مبتنی بر تامین منافع متقابل با کشورهای غرب آسیا از جمله ایران برقرار کند.

وی با اشاره به جایگاه بسیار ویژه ایران در منطقه، اظهار داشت: به همین دلیل، آمریکا طمع بیشتری نسبت به ایران دارد ضمن اینکه با توجه به اینکه ایران در یک دوره، حاکمان دست‌نشانده‌ای از سوی آمریکا داشت این کشور در صدد احیای هژمونی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در غرب آسیا از طریق سلطه بر ایران است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: بنابراین امکان دوستی، مذاکره و رابطه برد - برد آمریکا با ایران وجود ندارد زیرا امریکا این را ثابت کرده که نه تنها ایران بلکه به هیچ وجه هیچ کشوری نبوده که رابطه عادلانه با آمریکا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل لیبی و عراق، نمونه خوبی در این مورد هستند.

 

*‌ سوءسابقه و نمره منفی آمریکا اعتماد هر عاقلی نسبت به آمریکا را سلب می‌کند

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: سوابقی که ما در رابطه با مذاکره با آمریکا داریم، سابقه کمی نیست لذا سوءسابقه و نمره منفی آمریکا در این زمینه، اعتماد ما هر عاقلی نسبت به آن‌ها را سلب می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر یک تحلیل فرضی از حرکت دولت در مذاکرات وین داشته باشیم این مذاکرات از چند جهت، مشکل دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه نکته اول این است که مذاکرات وین، شفافیت لازم را برای مردم ندارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اعلام می‌کنند که ما اطلاعات درستی از روند مذاکرات نداریم و این در حالی است که طرف مذاکره که دشمن ماست، اطلاعات کافی و دقیق از روند مذاکرات دارد.

وی با بیان اینکه نکته بعدی به سابقه بد و ناموفق با آمریکا به مذاکرات برجامی برمی‌گردد، افزود: برجام در حالی امضا شد که قرار بود مبتنی بر رفع کامل تمام تحریم‌ها باشد اما امروز همین برجام، عامل اصلی تحریم‌های ظالمانه شده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه تحریم از گذشته هم بود اما اثرش از بین رفته بود، تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه امروز، محصول برجام است و برجام، عامل اساسی تحریم‌هایی است که نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: برجام که قرار بود عامل رفع تحریم‌ها باشد، خودش امروز عامل اصلی تحریم‌های ظالمانه است حال چه برسد به مذاکرات برای تعلیق تحریم‌ها!

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: وقتی دشمن، تحریم‌هایی مبتنی بر برجام، وضع می‌کند معلوم است در ارتباط با مذاکرات تعلیقی، وضعیت به مراتب سخت‌تر خواهد بود و هیچ تضمینی برای عدم بازگشت تحریم‌ها در صورت تعلیقی بودن مذاکرات نداریم و این نیز یکی از اشکالات و آسیب‌های مذاکرات تعلیقی است.

 

*‌ تعلیق تحریم‌ها مخالف سیاست‌های کلی نظام است

وی با بیان اینکه نکته بعدی این است که مذاکرات برای تعلیق تحریم‌ها مخالفت صریح با سیاست‌های کلی نظام دارد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف می‌شود و ایشان فرمودند برای عملیاتی کردن و اجرایی کردن رفع تحریم‌ها مذاکره می‌کنیم.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: اما آنچه که در ظاهر شنیده می‌شود و البته دولت ما نیز این شنیده‌ها را تکذیب نکرده این است که تحریم‌ها تعلیق خواهند شد.

وی افزود: اگر این مذاکرات برای تعلیق تحریم‌ها باشد در مرحله بعد، اهرم فشاری جهت تحت فشار قرار دادن هر چه بیشتر ایران در اختیار دشمن به‌ویژه آمریکا قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: اگر مذاکرات وین برای تعلیق تحریم‌ها باشد، دستاوردهای هسته‌ای ما را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

*‌ مذاکرات وین، ممکن است ثمره انتخاباتی داشته باشد اما ثمره اقتصادی ندارد

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه اگر بخواهیم مذاکرات موفقی داشته باشیم باید با بصیرت، درایت و تدبیر باشد، گفت: این مذاکرات باید برای رفع کامل تحریم‌ها باشد نه تعلیق؛ چرا که چندین بار از آمریکا ضربه‌ها دیده‌ایم و امریکا همان شیطان بزرگ و دشمن اصلی ایران است لذا نباید این دشمن را بیازماییم.

وی ابراز کرد: مذاکرات وین در صورتی که برای تعلیق تحریم‌ها باشد، ممکن است ثمره انتخاباتی داشته باشد اما نه تنها ثمره اقتصادی مثبتی نخواهد داشت بلکه ثمرات منفی بیش از برجام نیز به دنبال خواهد داشت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر