logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۰۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

چرا وزیر کشور کرونایی شدنش را پنهان می‌کند؟

چرا-وزیر-کشور-کرونایی-شدنش-را-پنهان-می‌کند؟
وزارت کشور ابتلای رحمانی فضلی به بیماری کرونا را تکذیب می‌کند، چرا دولتی‌ها از اعلام بیماری فرمانده ستاد مبارزه با کرونا فراری هستند؟

به گزارش موج رسا; اواخر فروردین‌ماه رحمانی فضلی فرمانده ستاد مقابله با کرونای دولت به دلیل ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری می‌شود، در آن روزها منابع نزدیک به وزارت کشور ابتلای وزیر به کرونا را تائید می‌کردند، اما دفتر رحمانی فضلی به طرز عجیبی بیمار شدن وزیر را تکذیب می‌کرد.

وزیر کشور در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا حضور پیدا نمی‌کرد و پیگیری‌ها نشان می‌داد، عدم حضور رحمانی فضلی در جلسات نیز به دلیل بیماری بوده است.

اما مشاوران وزیر نمی‌خواستند، خبر ابتلا رحمانی فضلی را به‌صورت عمومی اعلام کند. احتمالاً دولتی‌ها گمان می‌کردند، انتشار چنین خبری برای آن‌ها گران تمام می‌شود.

این تکذیب کردن‌های پی‌درپی بسیار جالب توجه است، اما مگر کرونا گرفتن مقامات سیاسی موضوع عجیبی است که برخی سعی می‌کنند آن را از مردم پنهان کنند؟

قاعدتاً مبتلا شدن وزیر کشور به کرونا عیب نیست، اما فراری شدن اعضای دفتر وزیر از پاسخگویی به رسانه‌ها و تکذیب کردن‌های با عجله آن نه‌تنها اقدامی ناپسند است؛ بلکه شفافیت دولت روحانی در مبارزه با کرونا را زیر سؤال می‌برد.

البته ابتلا فرمانده ستاد مبارزه با کرونا دولت تدبیر نشان می‌دهد که این بار دولتی‌ها خود گرفتار بی‌تدبیری های خودشان شده‌اند و احتمالاً تکذیب‌های آشکار و تائیدهای پنهانی را باید در بستر این موضوع نگاه کرد.

پس از گرفتار شدن مردم در پیک چهارم بیماری کرونا حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: «برخی فکر می‌کنند چون عید نوروز بوده وعده‌ای به سفر رفته‌اند. گرفتار موج شده‌ایم. دنیا با یک موج جدیدی مواجه شده است» در آن روز روحانی حرف ۳ هفته قبل خود را عوض کرده؛ زیرا او در روز ۷ فروردین مدعی شده بود که ازنظر او کشور از پیک کرونا عبور کرده است!

حسن روحانی در این چند هفته بدون آن‌که برخلاف بودن پیش‌بینی‌های خود اعتراف کرده و مسئولیت سوء مدیریت خود در مبارزه با این بیماری را بر عهده بگیرد؛ رو به دوربین‌های تلویزیونی و بدون عذرخواهی از مردم به آمار سازی و پیش‌بینی‌های خود ادامه می‌دهد.

در آستانه عید نوروز تمام مسئولان وزارت بهداشت و کارشناسان معتقد بودند که برداشتن محدودیت سفرهای بین استانی باعث تشدید بیماری خواهد شد؛ اما با دستور روحانی و اجرای آن توسط وزیر کشور، موج سفرها آغاز و حالا مردم گرفتار عواقب آن تصمیمات غلط شده‌اند. نتیجه اقدامات دولت در آن روزها فاجعه‌بار شده و ۸۶ درصد شهرهای کشور به رنگ نارنجی و قرمز درآمدند.

این روزها یکی از متهمان اصلی رفتارهای پرخطر دولت خود گرفتار سوء تدبیر دولت تدبیر شده و احتمالاً دفتر او حق دارد این خبر تأثرانگیز را تکذیب کند. ضمن آرزوی سلامتی برای آقای رحمانی فضلی؛ احتمالاً ابتلای ایشان به بیماری کرونا مربوط به‌روزهایی است که ایشان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سفر رفته‌اند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر