logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۰۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع است

ورود-اتباع-هندی-و-پاکستانی-به-ایران-ممنوع-است
حسین ذوالفقاری گفت: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.

به گزارش موج رسا;  به نقل از وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در نشست امروز کمیته که در محل وزارت کشور با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دیگر اعضای کمیته از جمله معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، افزود: در جلسه امروز کمیته مساله کنترل ویروس جهش یافته هندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوع خطر ویروس جهش یافته هندی امروز از سوی رئیس جمهوری کشورمان مطرح شد و بلافاصله جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با حضور معاونین وزارت بهداشت و نمایندگان دستگاه‌ها در خصوص بررسی کنترل و مقابله با ورود این ویروس به کشور برگزار شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با توجه به خطر ویروس، مقرر شده است: تا اطلاع ثانوی کلیه پروازهای هند و پاکستان لغو و همچنین افرادی که از حدود یک ماه قبل در هند و پاکستان حضور داشتند و اتباع این دو کشور ورودشان به کشور ممنوع است.

وی در این خصوص گفت: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار کردن این افراد به هواپیما جلوگیری به عمل آید.

معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: اتباع هندی و پاکستانی مسافر، امکان خروج از کشور را دارند.

وی اضافه کرد: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله مهم کنترل مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص مقرر شد که نیروهای مسلح کشور به صورت ویژه و ضربتی مرزهای جنوب شرقی را تحت کنترل قرار دهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، ورود هر گونه مسافر از مبادی هند و پاکستان اعم از مجاز و غیر مجاز از طریق مرزهای آبی و خاکی به داخل کشور ممنوع است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر