logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۰۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

امکان ابتلای مجدد 11 تا 15 درصد بیماران به کرونا

امکان-ابتلای-مجدد-11-تا-15-درصد-بیماران-به-کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان وی از امکان ابتلا شدن مجدد 11 تا 15 درصد افرادی که کرونا گرفته‌اند خبرداد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان زنجان در پیک چهارم کرونا، اظهار داشت: اصلی‌ترین کار ما ایجاد محدودیت‌ها و اجرای جدی و رعایت پروتکل‌های مختلف برای کنترل پیک چهارم کرونا در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بیماران بستری و فراهم کردن فضا و تخت مناسب برای بیماران کرونایی مورد توجه است، افزود: تلاش داریم تا بیماران از نظر درمان و بستری مشکلی نداشته باشند.

این مسئول از ادامه روند بیمار یابی، انجام تست‌ها و رهگیری بیماران در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: در پیک چهارم هم همچنان با قوت این کار ادامه دارد و همکاران ما در بسیج و سپاه همکاری جدی در بحث مراقبت، نظارت، حمایت و توزیع بسته‌های حمایتی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف، مشارکت بسیج و سپاه و برخی ارگان‌ها از جمله جمعیت هلال احمر استان زنجان  با دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی بسیار مطلوب است، ادامه داد: در زمینه نقاهتگاهی هم از ظرفیت‌های بسیج و سپاه در زنجان و شهرستان‌ها استفاده می‌شود که مدیریت خوبی در حال انجام است.

قزلباش در خصوص مدیریت بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: مدیریت عالی استان به هیچ وجه در زمینه رعایت پروتکل‌ها کوتاه نیامده است و قانون برای همه تدوین شده و همه ملزم به رعایت آن هستند که در جوامع مذهبی باید مقیدتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به شدت پیگیر تخلفات است و گروه‌های نظارتی با جدیت و پیگیری بیشتری این موضوعات را پیگیری می‌کنند، افزود:  ضروری است ضمانت اجرایی نیز برای عدم رعایت پروتکل‌ها فراهم شود.

این مسئول یادآور شد: از نظر ما دوگانگی در اجرای سیاست‌ها وجود ندارد و قانون بر اساس رنگ بندی‌های انجام شده باید اجرا شود به گونه‌ای که تنها گروه شغلی یک در وضعیت قرمز می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت مساجد باید در شرایط قرمز تعطیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیماران کرونایی از رنج بی‌علامت تا بسیار شدید که منجر به فوت می‌شود را شامل می شود، یادآور شد: در بی‌علامت‌ها می‌تواند سی پی آر مثبت باشد که چنین افرادی به دلیل نداشتن علامت افراد بیشتری را درگیر می‌کنند.

قزلباش تصریح کرد: در صورتی که افراد بی‌علامت دارای پی سی آر مثبت باشند باید بر اساس قانون، پروتکل‌ها را رعایت کرده و به مدت 14 روز خود را قرنطینه کنند.

وی در خصوص وضعیت روستاهای استان زنجان، گفت: پس از پیک قبلی بیماریابی در استان زنجان به شدت ادامه داشت و تیم‌های مراقبتی و حمایتی در کانون‌های طغیان وارد عمل شده و کانون را خاموش می‌کردند که در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، خرم‌دره، ابهر و طارم این موضوع اتفاق افتاد اما کنترل شد.

این مسئول بیان داشت: با همه گیری ویروس انگلیسی روش کار تغییر کرد اما همچنان روستاهای درگیر مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه حدود 2 هزار و 300 تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است که در حال حاضر کمتر از 800 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند، افزود: سعی داریم میزان تخت‌های کرونا کاهش یابد تا مابقی خدمات هم بیشتر ارائه شود.

قزلباش در خصوص ویروس هندی نیز گفت: ویروس هندی دارای واگیری بیشتر و میزان کشندگی و آسیب زنندگی بیشتری است و هندوستان با وجود اینکه دارای سیستم خوبی است، اما بسیار درگیر است.

وی از امکان ابتلا شدن مجدد 11 تا 15 درصد افرادی که کرونا گرفته‌اند خبرداد و گفت: در صورتی که فردی واکسینه شود با علامت کمتری مواجه می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر