logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۰۸۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تظاهرات بحرینی‌ها علیه آل خلیفه

تظاهرات-بحرینی‌ها-علیه-آل-خلیفه
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده علیه آل خلیفه در نقاط مختلف این کشور آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

به گزارش موج رسا; به نقل از صوت المنامه، مردم بحرین بار دیگر دست به برگزاری تظاهرات علیه آل خلیفه زدند. بحرینی‌ها در جریان این تظاهرات شعارهایی را علیه آل خلیفه و آل سعود سر دادند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور خواستار آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه شدند.

رسانه‌های بحرینی اعلام کردند که تظاهرات مذکور در نقاط مختلف از جمله «الدیر»، «کرزکان»، «کرانه»، «المعامیر»، «سار»، «ابوصبیع»، «الشاخوره»، «السنابس» و «النویدرات» برگزار شده است.

تظاهرات کنندگان بحرینی از شیوع گسترده کرونا در زندان‌های آل خلیفه به شدت احساس نگرانی می‌کنند. از زمان فراگیری ویروس کرونا، شمار زیادی از زندان سیاسی به دلیل اهمال پزشکی عامدانه آل خلیفه به این ویروس مبتلا شده اند.

پیشتر جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از سیاست اهمال پزشکی آل خلیفه علیه زندانیان سیاسی اعلام کرده بود: در حال حاضر دهها زندان سیاسی در زندان‌های بحرین به کرونا مبتلا شده اند.

پیشتر القدس العربی در گزارشی اعلام کرده بود: نظامیان رژیم آل خلیفه بسیاری از اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی در بحرین را تنها به علت مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز، بازداشت کرده اند. خانواده‌های بازداشت‌شده در جریان تظاهرات مذکور تنها خواستار آزادی زندانیان سیاسی خود شدند.

اعتراضات جدید مردم بحرین به تداوم بازداشت زندانیان سیاسی پس از آن آغاز شد که نهادهای حقوق بشری از گسترش چشمگیر ویروس کرونا در زندان «جو» بحرین خبر دادند؛ مسأله ای که اهمال پزشکی عامدانه آل خلیفه در زندان مذکور را نشان داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که افراد بازداشت شده توسط نظامیان آل خلیفه، به شدت شکنجه شده اند. علیرغم اینکه نظامیان آل خلیفه هرگونه تظاهرات اعتراضی در بحرین را به شدت سرکوب می‌کنند اما اعتراضات بحرینی‌ها هنوز متوقف نشده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر