logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۰۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

دقیق‌ترین آمار کرونا در استان زنجان ارائه می‌شود

دقیق‌ترین-آمار-کرونا-در-استان-زنجان-ارائه-می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: دقیق‌ترین آمار کرونا در کشور در استان زنجان ارائه می‌شود و مشکلی در زمینه ارائه آمار وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: افرادی که دارای بیماری کرونا هستند نمی‌توانند در دوران بیماری واکسن دریافت کنند اما افراد سالمی که واکسن دریافت می‌کنند تا هفت ماه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در صورت داشتن عوارض این افراد تحت پوشش حوزه بهداشت استان قرار می‌گیرند، افزود: این افراد بیمه می‌شوند تا مشکلی برای این افراد به وجود نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص ادامه محدودیت‌ها، خاطرنشان کرد: در زمانی که بیماری به سمت پیک نرفته بود بیشترین تست‌ها و بیماریابی در استان زنجان انجام می‌شد که در حال حاضر ادامه دارد.

قزلباش با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان با طغیان بیماری کرونا بیش از سه هفته محدودیت‌های جدی برای این روستا برقرار شد، افزود: پس از آن نیز روستاهای جانبی این روستا با محدودیت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه زمانی که بیماری به سمت اوج و پیک می‌رود بیماریابی و انجام آزمایشات مهم است اما اعمال محدودیت‌ها نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کند، یادآور شد: هر چه محدودیت‌ها اصولی‌تر، جدی‌تر و مداوم‌تر انجام شود پیک بیماری سریعتر با تلفات کمتر کنترل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: حدود 400 نفر از هم استانی‌ها به صورت سرپایی توسط داروی ردمی سیور در خانه قرنطینه شده و درمان می‌شوند که ارزیابی‌ها نشان دهنده رضایت بیماران از این موضوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در خصوص رفع تنگی نفس پس از بیماری کرونا باید علت بررسی شود تا مشخص شود ناشی از یک بیماری زمینه‌ای به همراه کرونا است یا ناشی از کرونا بوده است، افزود: چنین افرادی باید با پزشک خود مشورت کنند تا داروهای متناسب را دریافت کنند.

قزلباش در خصوص بالا بودن میزان آمار روزانه مبتلایان کرونا در استان زنجان نسبت به استان‌های همجوار، یادآور شد: ملاک ارائه آمار روزانه کرونا تعداد مثبتی‌ها و بیماران سرپایی و بستری است و در استانی که بیشترین تست و میزان پیگیری و رهگیری می‌کند، موارد مثبت سرپایی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس اولویتی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، انجام می‌شود، ادامه داد: کادر درمان یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، در اولویت اول تزریق قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دقیق‌ترین آمار کرونا در کشور در استان زنجان ارائه می‌شود و آمار روزانه در خصوص افرادی است که فقط به دلیل بیماری کرونا فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تا کنون ثابت نشده است که بیماری کرونا از طریق حیوانات خانگی انتقال یابد اما باید اصول بهداشتی رعایت شود.

قزلباش با اشاره به اینکه بانوان باردار به کرونا حساستر بوده و به دلیل تغییرات بیولوژیکی بیشتر در معرض ابتلا هستند، افزود: اما ابتلای جنین به کرونا تا کنون گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: همچنان روند بستری و سرپایی طبق روال گذشته است اما در حوزه سرپایی روند خطی شدن را رصد می‌کنیم که امیدواریم که این روند ادامه یابد.

این مسئول گفت: در شب گذشته 115 نفر در سطح استان زنجان بستری شدند و میزان بستری‌ها نیز در استان نوسانی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر