logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۰۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

تزریق واکسن کرونا حتی برای کادر درمان اجباری نیست

تزریق-واکسن-کرونا-حتی-برای-کادر-درمان-اجباری-نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تزریق واکسن حتی برای کادر درمان اجباری نیست و کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند انصراف دهند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته سلامت، اظهار داشت: در این هفته و به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجباری برای داوطلبان تزریق واکسن وجود ندارد و اگر به هر دلیلی مایل نباشد واکسن دریافت نمی‌کنند، افزود: تزریق واکسن حتی برای کادر درمان اجباری نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: روند بیماری کرونا در استان زنجان در بخش سرپایی و بستری تغییری نیافته و 116 بیمار در شب گذشته بستری شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 830 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه 63 نفر از بیماران در آی سی یو بستری بوده و 9 نفر در طی شبانه روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

قزلباش با اشاره به اینکه قبل از تزریق واکسن تا حدود هفت ماه افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، تحت نظر قرار می‌گیرند، افزود: تزریق واکسن کوبایی از اوایل هفته آینده در هفت استان کشور آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است مواد غذایی از مراکز معتبر تهیه شده و در حمل آن به ویژه میوه و سبزی دقت شده و ابتدا در آب خیسانده شده و سپس با مواد ضد عفونی‌کننده، ضد عفونی شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: در شرایط امروز که وضعیت قرمز است در رستوران‌ها و غذا خوری‌ها غذا صرف نشود و از مراکز معتبر و شناخته شده و مورد اعتماد غذا تهیه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت جلوگیری از حضور در صف‌های طولانی به ویژه در زمان افطار در نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: نان تهیه شده نیز باید به صورت بهداشتی حمل شود.

قزلباش گفت: ضروری است مردم به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی خارج از زنجیره رسمی و درست سلامت، درگیر تزریق واکسن کرونا نشوند.

وی با بیان اینکه اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص واکسیناسیون زنجان درست نیست، افزود: بر اساس پروتکل‌های کشوری با کیفیت و سرعت مناسب واکسیناسیون در زنجان انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در مراکز جامع سلامت روانشناسان حضور دارند و خدمات رسانی می‌کنند، افزود: در کلینک سوگ نیز روانشناسان حضور دارند و مردم می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در همه شهرستان‌ها نقاهتگاه فعالیت می‌کنند که در دو شهرستان زنجان و ابهر فعالیت بیشتری دارند و ضروری است مردم از خدمات نقاهتگاه‌ها بیشتر استفاده کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر