logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۰۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بیماران اوتیسم زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند

بیماران-اوتیسم-زیر-چتر-بیمه-سلامت-قرار-گرفتند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با توجه به سرسام‌آور بودن هزینه‌های بیماران اوتیسمی، سازمان بیمه سلامت این بیماران را در زیر چتر حمایتی خود قرار داد.

 یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هزینه‌های مربوط به درمان بیماران اوتیسمی، سرسام‌آور بوده و از عهده بیمه‌شدگان خارج بود که این بیماران در زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه اکثر این بیماران، ارثی و موارد فرهنگی و اجمتاعی است.

شیویاری افزود: گفتاردرمانی و رفتاردرمانی مراکز توانبخشی بهزیستی نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفت که یک کار ویژه بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه منبع اصلی درآمد سازمان بیمه سلامت از محل دریافت سرانه بیمه‌شدگان و همچنین اعتبارات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه است، گفت: بیمه‌شدگان تا جایی که می‌توانند نسبت به هزینه‌هایی که به بار می‌آورند، سازمان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه حذف قانون وسع برای صدور دفترچه نیز درآمدهای سازمان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: اگر هزینه‌ها کمتر شود می‌توان درآمد موجود را در جاهای دیگر صَرف کرد که این امر مستلزم صرفه‌جویی است.

شیویاری با بیان اینکه بیمه سلامت استان زنجان در سال گذشته ماهانه 16 میلیارد تومان هزینه به مراکز و موسسات طرف قرارداد اعم از دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این مبلغ برای یک سال 192 میلیارد تومان می‌شود و در واقع، حجم عظیمی از درآمدها صَرف هزینه‌های درمانی شده است.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که هزینه‌های بیمه‌شدگان، پایین بیاید بسیاری از بیماران خاص را می‌توان پوشش داد. برای مثال؛ برخی داروهای بیماران سرطانی به دلیل گران بودن، تحت پوشش بیمه نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 6213 بیمار کروناییِ تحت پوشش بیمه سلامت در بیمارستان‌ها بستری شدند، گفت: بیمه سلامت استان زنجان به ازای هر یک از این بیماران به طور متوسط 4 میلیون و 420 هزار تومان پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: هزینه‌ها به ازای تعداد روزهای بستری و همچنین بستری در بخش آی‌سی‌یو متفاوت بوده و مبلغ مذکور، متوسط پرداختی‌ها است.

شیویاری با بیان اینکه میانگین سنی این بیماران 62 سال بود، خاطرنشان کرد: 47.33 درصد بستری‌شدگان، مرد و 52.67 درصد نیز زن بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه 350 هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تعداد مبتلایان در این صندوق بیمه‌ای بیشتر از سایر صندوق‌ها بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان از اول اردیبهشت، گفت: این امر، یکی از راه‌های صرفه‌جویی است چرا که استفاده از دفترچه کاغذی، هزینه‌های زیادی برای سازمان به همراه داشت.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر