logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۰۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تعداد محیط‌بانان استان زنجان یک‌دهم استاندارد جهانی است

تعداد-محیط‌بانان-استان-زنجان-یک‌دهم-استاندارد-جهانی-است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هتکار، یک نیروی محیط‌بان برای حفاظت لازم است اما این میزان در استان زنجان به ازای هر 10 هزار هکتار، یک نفر بوده و یک‌دهم میزان استاندارد جهانی است.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تعدادی از خودروهای محیط زیست، مجهیز به سیستم جی‌پی‌اس بودند اما این مقدار، کم است.

وی با اشاره به سفر اخیر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به زنجان خاطرنشان کرد: مقرر شده تا موتورسیکلت و خودروهایی که امسال خریداری می‌شوند، ابتدا مجهز به سیستم جی‌پی‌اس شده و سپس تحویل واحدهای محیط‌بانی شده و به‌کارگیری شوند.

قلی‌زاده گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هتکار، یک نیروی محیط‌بان برای حفاظت لازم است اما این میزان در استان زنجان به ازای هر 10 هزار هکتار، یک نفر بوده و یک‌دهم میزان استاندارد جهانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: با توجه به گستردگی مناطق تحت مدیریت شامل مناطق حفاظت‌شده، پایگاه‌های حیات وحش و مناطق شکار ممنوعه که بالغ بر 500 هزار هکتار است، عملاً تعداد محیط‌بانان کم بوده و در واقع هر محیط‌بان به اندازه 10 نفر از محیط زیست، حفاظت می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر ظرفیت رسیدن به استاندارد جهانی را نداریم در صورتی که حداقل به اندازه نصف آن نیز نیرو داشته باشیم، قطعاً تاثیرات مثبتی بر نحوه حفاظت از محیط زیست استان خواهد داشت.

قلی‌زاده ابراز کرد: مناطق تحت مدیریت، گسترده بوده و متاسفانه نیروی انسانی مورد نیاز برای پایش مناطق، کم است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه افزایش تعداد نیروها و تجهیزات برای رسیدن به هدف ایده‌آل در حفاظت از منابع ملی است، گفت: وقتی برای تعداد مشخصی نیرو برنامه‌ریزی می‌شود، هدف آن حفاظت بهتر و رسیدن به ایده‌آل است تا به راحتی بتوان از مناطق، حافظت کرد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر