logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۰۷۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

ارائه تسهیلات حمایتی برای توسعه کشت پسته در ماهنشان/ کشت ۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن

ارائه-تسهیلات-حمایتی-برای-توسعه-کشت-پسته-در-ماهنشان-کشت-۵-هزار-هکتار-از-اراضی-حاشیه-رودخانه-قزل-اوزن-
مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان با اشاره به توسعه کشت پسته در شهرستان ماهنشان گفت: براساس مطالعات انجام شده ۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن برای کشت پسته مستعد شناخته شد.

محبتعلی عجملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا به توسعه باغات پسته در ماهنشان اشاره و اظهار کرد: رقم‌های مختلفی از پسته در حدود ۷ هکتار کشت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درختان در این ۷ هکتار به مرحله بازدهی رسیده و رقم‌های کله قوچی، احمد‌آقایی و اوحدی و اکبری است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان ابراز کرد: براساس برآوردهای اولیه امسال حدود ۷۵ تن پسته از باغات ماهنشان برداشت و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه برای کشاورزان علاقه مند تسهیلات ارزان قیمت جهت توسعه باغات پسته ارائه می‌شود ادامه داد: هر ساله در تلاش هستیم سطح زیر کشت باغات پسته را در ماهنشان توسعه دهیم.

عجملو خاطرنشان کرد: بررسی‌ها کاملا کارشناسی شده انجام شده و کشت پسته در ماهنشان بسیار موفقیت آمیز است بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به توسعه باغات پسته در ماهنشان اقدام کنند.

وی عنوان کرد: باغات پسته علاوه براینکه به لحاظ اقتصادی برای کشاورزان کاملا به صرفه است نیاز به منابع آبی کمتری نیز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم برای کشت و توسعه باغات پسته برای کشاورزان در ماهنشان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: براساس مطالعاتی که توسط مرکز تحقیقات جهادکشاورزی انجام شده در حاشیه رودخانه قزل اوزن حدود ۵ هزار هکتار از اراضی برای کشت پسته مستعد شناخته شده است.

عجملو گفت: تا به امروز حدود ۴۰۰ هکتار از این زمین‌ها زیر کشت پسته رفته و کشت آن موفقیت آمیز بوده است.

وی عنوان کرد: از ۳۳۸ هکتار باغ پسته در استان زنجان ۲۶۸ هکتار در شهرستان ماهنشان، ۴۸ هکتار در زنجان، ۱۰ هکتار در خدابنده و حدود ۱۲ هکتار نیز در سایر شهرستان های استان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان یادآور شد: بر اساس توصیه مرکز تحقیقات استان مناسب‌ترین پایه برای باغات پسته استان زنجان رقم قزوینی و بهترین ارقام از نظر سازگاری و کیفیت این محصول احمد آقایی و اکبری است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر