logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۰۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

تزریق واکسن پاستور به 3500 نفر در استان زنجان/ نیازمند تعریف و اعمال محدودیت‌های جدید هستیم

تزریق-واکسن-پاستور-به-3500-نفر-در-استان-زنجان-نیازمند-تعریف-و-اعمال-محدودیت‌های-جدید-هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: 3 هزار و 500 نفر در استان زنجان در هفته جاری، واکسن کوبایی_ایرانی را دریافت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در استان زنجان، پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تعریف و اعمال محدودیت‌های جدید است چرا که با وجود گذشت چند روز از اعمال محدودیت‌ها هنوز کاهشی در زمینه بیماران سرپایی و بستری مشاهده نمی‌شود و به دنبال اعمال محدودیت‌های جدیدی هستیم که کارآیی و تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن کوبایی – ایرانی در استان زنجان، گفت: این واکسن مراحل آزمایش خود را گذرانده است و آخرین مرحله آن در قالب فاز سه بالینی در هفت استان از جمله زنجان اجرایی می‌شود که و 3 هزار و 500 در قالب این طرح واکسینه می‌شوند.

این مسئول شرکت در این طرح را اختیاری عنوان کرد و افزود: محل واکسیناسیون در استان زنجان کاملا تجهیز شده است و آماده اجرای آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به حضور هئیت کارشناسی از انیستیتو پاستور در استان زنجان، بیان داشت: موضوعات بررسی و پس از تایید نهایی، واکسیناسیون اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده در کشور و زنجان اجرایی می‌شود که این امر فرصت بزرگی برای استان است چرا که موجب می‌شود این استان در مراحل بعدی جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

قزلباش شلوغی و عدم رعایت پروتکل‌ها در آرامستان زنجان را جزو چالش‌های 14 ماه گذشته عنوان کرد و گفت: نحوه مدیریت فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا و آرامستان‌ها کار چالش برانگیزی بود که تا به امروز نتایج مورد انتظار به دست نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: ارگان‌ها و نهادهای دست اندرکار به ویژه شهرداری زنجان تلاش خود را در این زمینه انجام داده  و محدودیت‌های جدی‌تری را اعمال کرده‌اند اما این محدودیت‌ها کارآیی لازم را ندارند.

این مسئول یادآور شد: همه امکانات برای توزیع واکسن‌های موجود به افراد واجد شرایط در استان فراهم شده است و افراد فعال در فوریت‌های پزشکی، کادر درمانی و بهداشتی غیر دولتی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و مطب‌ها، دانشجویان دستیاران بالینی،سالمندان سرای سالمندان، بیماران خاص و صعب‌العلاج و جانبازان بالای 50 درصد و افرادی که کار تغسیل و کفن و دفن افراد فوت شده را برعهده دارند، جزو اولویت‌های دریافت واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از ادامه واکسیناسیون پاکبانان در استان زنجان خبرداد و گفت: چند روز آینده بخش عمده‌ای از واکسن موجود تزریق می‌شود تا وارد فاز دو این برنامه بشویم.

قزلباش در خصوص برگزاری جشن و عروسی در باغ شهرهای متعلق به دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بیان داشت: در گذشته این باغ شهرها متعلق به کارکنان این دانشگاه بود اما الان اینگونه نیست و از ادارات و صنوف مختلف در این باغ شهرها حضور دارند.

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی در خصوص برگزاری مراسم در باغ شهرها به دانشگاه ارسال شده است و پیگیری‌های لازم و قانونی در این زمینه انجام می‌شود، افزود: در بسیاری از باغات در شهرهای مختلف افراد متخلف از موقعیت حاشیه‌ای این باغ‌ها برای برگزاری مراسم‌های مختلف استفاده می‌شود.

این مسئول در خصوص شلوغی مطب‌ها نیز گفت: در همه شهرستان‌ها به ویژه زنجان قسمت عمده مطب‌ها مشکل ایجاد نمی‌کنند اما برخی مطب‌ها به دلایل مختلف شلوغ هستند که در این زمینه آموزش‌های جدی برای منشی‌های مطب‌ها برای مدیریت موضوع برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از بستری شدن 143 نفر در شب گذشته در بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از 850 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر