logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۰۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس/ عرضه خودرو در بورس موجب تک نرخی شدن قیمت می‌شود

تصویب-طرح-ساماندهی-بازار-خودرو-در-کمیسیون-صنایع-مجلس-عرضه-خودرو-در-بورس-موجب-تک-نرخی-شدن-قیمت-می‌شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; در خصوص ساماندهی بازار خودرو، اظهار داشت: پیشنهادات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه این هفته مورد بررسی و تصویب رسید.

وی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس در زمانی که میزان عرضه و تقاضا با هم هخوانی ندارد، بود، افزود: بر اساس این طرح زمانی که تقاضا از عرضه بیشتر است، خودرو در بورس عرضه می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح  قیمت پایه در بورس بر اساس قیمتی که در زمان ثبت‌نام پرداخت می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح خودرو با عرضه در بورس رقابتی شده و به قیمت مناسب خریداری می‌شود، گفت: فاصله قیمت خریداری شده و قیمت پایه به حساب خزانه واریز می‌شود.

طاهری یادآور شد: مبلغی که فاصله بین قیمت خریداری شده و قیمت پایه است در بخش‌های قطعه سازی و حمل‌و‌نقل عمومی به کارگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر خودرویی از بورس خریداری شود باید تا دو سال آینده به اندازه 30 درصد قیمت خودرو مالیات داده شود که با این روش قیمت خودرو تک نرخی می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم یکسان سازی قیمت بازار و خرید را موجب کاهش تقاضا و رسیدن به قیمت پایه عنوان کرد و گفت: این طرح در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در نوبت ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که در صورت رای آوری در صحن علنی، قابلیت ابلاغ و اجرایی دارد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر