logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۰۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا:

فیض الهی در ماه رمضان شامل حال انسان می‌شود

فیض-الهی-در-ماه-رمضان-شامل-حال-انسان-می‌شود
مرجع تقلید اهل تشیع گفت: ماه مبارک رمضان وسیله‌ای برای مغفرت، پاکی و تمیزی از سوی خداوند متعال قرار داده شده است.

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ماه مبارک رمضان شهرالله اعظم محسوب می‌شود که در لسان دعا به معنای شهر تمیز به عنوان ماهی که انسان از گناهان پاک می‌شود، یاد شده است.

وی با بیان اینکه در روایات ماه رمضان به عنوان سفره گشوده شده رحمت و مغفرت الهی معرفی شده است، افزود: ضروری است از این فرصت برای شکرگذاری این نعمت استفاده کنیم.

مرجع تقلید اهل تشیع با اشاره به فرازی از دعای اول صحیفه سجادیه با عنوان "الحمد لله الذی هدانا لحمده، و جعلنا من اهله لنکون لاحسانه من الشاکرین" ،افزود: در این فراز آمده است من خدا را حمد می‌کنم که ما را به این ماه رمضان هدایت فرمود که در این ماه خدا را سپاس کرده و  نسبت به ذات اقداس الهی از شاکرین باشیم.

آیت‌الله حسینی زنجانی ادامه داد: بر اساس رحمانیت پروردگار عالم، رحمت خداوند متعال به همه موجودات شامل می‌شود و ماه رمضان از نعمت‌های الهی است تا از گناهان پاک شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات شیطان در این ماه رمضان به زنجیر کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: اقبال مردم به معنویات، دعا و زیارت در ماه مبارک رمضان بیشتر می‌شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: فیض الهی در ماه رمضان شامل حال انسان می‌شود و این ماه وسیله‌ای برای مغفرت، پاکی و تمیزی از سوی خداوند متعال قرار داده شده است تا خداوند متعال را بهتر بندگی کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر