logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۰۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اجرای طرح برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک

اجرای-طرح-برخورد-با-تخلفات-مخدوشی-و-پوشش-پلاک
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید طرح برخورد با مخدوشی و پوشش پلاک در سطح شهر تهران و برخورد قاطع با متخلفان این نوع تخلف خبر داد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ علی همه‌خانی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: طرح برخورد با مخدوشی و پوشش پلاک در سطح شهر تهران و برخورد قاطع با متخلفان در دستور جدی کار پلیس راهور فاتب قرار گرفته است.

سرهنگ همه‌خانی بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا این امر موجب گردیده معدود رانندگانی اقدام به تخلف پوشش و مخدوشی پلاک نمایند که این اقدام آنها از دید و رصد پلیس دور نیست.

وی افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و … بر روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و… می‌نمایند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰,۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: عوامل پلیس راهور در سطح معابر پایتخت به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هر نحوی دست کاری و مخدوش می‌نمایند و یا با استفاده از کاورهای مختلف می‌پوشانند، برخورد و اعمال قانون می‌نماید.

سرهنگ همه‌خانی ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده و در صورت مشاهده مأمورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌گردند.

وی افزود: برخی از رانندگان برای ورود به محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا نیز دست به پوشاندن پلاک می‌زنند که علاوه بر اعمال قانون با هماهنگی‌های به عمل آمده این افراد به مراجع قضائی معرفی تا برخورد قانونی لازم نیز صورت پذیرد.

رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ گونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر