logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۰۷۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

بالاترین رکورد بستری بیماران کرونایی در زنجان ثبت شد/ گونه آفریقایی کرونا در استان گزارش نشده است

بالاترین-رکورد-بستری-بیماران-کرونایی-در-زنجان-ثبت-شد-گونه-آفریقایی-کرونا-در-استان-گزارش-نشده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: دیشب با بستری شدن 173 بیمار زنجان بالاترین رکورد بستری بیماران کرونایی را ثبت کرد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر میزان سرپایی‌ها و بستری‌های بیماران کرونایی استان زنجان همچنان ادامه دارد و دیشب 173 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند که از زمان شیوع بیماری بالاترین رکود بستری در شب گذشته رقم خورد.

وی با بیان اینکه با ادامه چنین روندی مشکلات حوزه درمان بیشتر می‌شود، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که باید همچنان مراقبت‌های لازم انجام شود چرا که در حال حاضر 800 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام سعی بر این است که از ظرفیت دانشگاه و بیمارستان‌های غیر دولتی و خصوصی برای بیماران کرونایی استفاده شود اما اگر 10 روز بین 100 تا 170 نفر بستری متوسط داشته باشیم، نیاز به یک هزار و 500 تخت خواهیم داشت در حالی که کل تخت‌های استان حدود 2 هزار تخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به سقف بیماران کرونایی رسیده‌ایم و به همین دلیل از ظرفیت بستری‌های موقت و درمان سرپایی استفاده می‌شود تا میزان ورودی‌های بیمارستان‌های استان کاهش یابد.

قرلباش با بیان اینکه به اندازه کافی دارو وجود دارد و کمیته‌های ترخیص بیماران کرونایی مسئولیت دارند تا بیمارانی که امکان ترخیص و درمان سرپایی دارند را ترخیص کنند ، افزود: اما باید سیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در افطاری و تجمعات مذهبی و غیر مذهبی گرفته شود.

وی تصریح کرد: ضروری است میزان ورودی‌های بسیار زیاد به بیمارستان‌ها گرفته شود که این کنترل چندین روز زمان نیاز دارد امروز باید محدودیت‌ها سختتر شود که اثرات آن در دو هفته آینده دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم باید کمک کار حوزه درمان باشند اما در این مقطع و شرایط ویژه انتظار بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داریم که در حال حاضر تنها 75 درصد رعایت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از درگیری همه گروه‌های سنی با بیماری کرونا خبرداد و گفت: قبلا سنین بالاتر از 60 سال درگیر بیماری بودند اما امروز این درگیری در زیر 60 سال هم به صورت معنا داری رشد دارد، اما همچنان بیشترین آمار ابتلا در میان سالمندان استان زنجان است.

قزلباش یادآور شد: مدت زمان بستری بیماران در استان زنجان نسبت به گذشته افزایش نیافته است و طول بستری بیماران کرونای انگلیسی نیز بین 5 تا 6 روز است.

وی با بیان اینکه فرآیند و سیر بیماری در بیمارانی که دارای کرونای انگلیسی هستند، سریعتر بوده و درصدی از بیماران که با حال عمومی بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بیشتر است، افزود: وضعیت برخی از بیماران کرونای انگلیسی پس از مدتی بدتر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: گزارش رسمی مبنی بر گونه آفریقایی هنوز در استان زنجان از سوی وزارت بهداشت دریافت نشده است اما این گونه موجب مرگ و میر بالاتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص عدم تعطیلی بانک‌ها در استان زنجان، گفت: تعطیلی‌ها بر اساس پروتکل‌ها است و در پروتکل موجود تعطیلی برای بانک‌ها در نظر گرفته نشده است اما کاهش پرسنل پیش‌بینی شده است اما ممکن است برخی از بانک‌ها تخلف هم داشته باشند.

قزلباش نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در چند سطح انجام می‌شود، افزود: اما دورکاری بر اساس پروتکل در سازمان‌های غیر خدمت رسان باید انجام شده و با تخلفات برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: پارت جدید واکسن کرونا دیروز به استان زنجان رسیده است و قرار است فاز نخست واکسیناسیون به اتمام برسد که شامل کادر درمان، پزشکان دارای مطلب، دفاتر کار پروانه دار، در بخش خصوصی و دولتی، فوریت‌های پزشکی، جانبازان بالای 50 درصد و بیماران صعب العلاج می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل های ارسالی واکسیناسیون پاکبانان و سالمندانی که در مراکز نگهداری بوده و افرادی که در آرامستان‌ها کار تغسیل را انجام می‌دهند، آغاز شده است و در ادامه تلاش می‌شود تا در این فاز به اتمام برسد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر