logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۰۷۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان پایین است

میزان-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-در-زنجان-پایین-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین 75 تا 80 درصد است که باید به 90 درصد برسد.

به گزارش موج رسا; پرویز قرلباش امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص بیماران کرونایی در منزل، اظهار داشت: انفکاک در خانواده بیماران کرونایی ضروری است و باید فاصله اجتماعی رعایت شود ضمن اینکه تغذیه در دوران بیماری کرونا امر مهمی است.

وی برضرورت استفاده از مایعات و غذای مناسب که انرژی کافی داشته باشد در ایام بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: برخی داروها برای درمان‌های ضد ویروس تجویز می‌شود که حتما باید از سوی بیماران استفاده شود و بخشی از داروها ضد التهابی و برای کاهش التهابات و تب است و تحت شرایط خاص استفاده از کورتون هم بسیار کمک‌کننده است.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که فرد مبتلا به بیماری کرونا کارمند در ادارات و  کارخانجات است پس از 14 روز از بیماری کرونا باید توسط پزشک معاینه شود تا اگر علائمی نداشته باشد، مجوز حضور در اداره یا کارخانه مورد نظر را پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از روند افزایش بیماران سرپایی در استان خبرداد و گفت: روز گذشته 120 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و در حال حاضر 800 بیمار بستری هستند.

قزلباش یادآور شد: محدودیت‌ها با پیگیری‌های انجام شده اعمال شده است اما سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد خوب نیست و در حال حاضر میزان رعایت بین 75 تا 80 درصد است که باید به 90 درصد برسد.

قزلباش در خصوص اثر بخشی واکسن چینی نیز گفت: 14 نوع واکسن‌ در دنیا درعرضه شده است که دارای مجوز کاربرد انسانی هستند و هر روز هم واکسن جدید وارد می‌شود که کدام اثر بخشی، ایمنی و طول مدت ایمنی متفاوتی دارند.

وی با اشاره به اینکه واکسن چینی تایید شده و دارای ایمنی است اگر چه برخی واکسن‌ها قوی‌تر هستند، ادامه داد: هر واکسن تایید شده توسط بهداشت جهانی و وزارت بهداشت بر اساس اصول علمی وارد کشور شود و در استان نیز استفاده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان حضور کارکنان در اداراتی که خدماتی نیستند بر اساس رنگ بندی اعلام شده مشخص شده است و باید به این موضوع توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: این ویروس تا سال‌های آینده ادامه خواهد داشت و باید عادت کنیم و با تغییر سبک زندگی با این ویروس زندگی کنیم.

قزلباش یادآور شد: کرونا هر بخش از بدن انسان را درگیر کند می تواند عوارض برای آن بخش است و در برخی موارد ممکن است به سایر بخش‌ها نیز آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا در همه کشور با شیب تند است و در استان زنجان نیز با وضعیت جدید شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده نیازمند توجه ویژه برای مقابله با بیماری کرونا هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده مشکلات بیماری کرونا در استان افزایش یابد که ضروری است در رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها افزایش یابد و با متخلفان به شدت برخورد شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر