logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۰۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

تغییر رنگ بندی استان زنجان به سیاه کذب محض است/ احتمال سرریز بیمارستان‌های استان در دو هفته آینده

تغییر-رنگ-بندی-استان-زنجان-به-سیاه-کذب-محض-است-احتمال-سرریز-بیمارستان‌های-استان-در-دو-هفته-آینده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تغییر رنگ بندی استان زنجان به سیاه کذب محض است و وزارت بهداشت هم در این زمینه اعلامیه‌ای نداشته است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت سیاه زنجان در زنگ بندی کرونایی، اظهار داشت: رنگ بندی شهرستان‌ها تغییر نیافته است و هر گونه تغییر در رنگ بندی از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام می‌شود و رنگ بندی تحت عنوان ماسک تکذیب شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که رنگ بندی سیاه اعلام شود که باید ضوابط آن نیز تعریف شود، افزود: اصل اینکه بیماری همچنان در کشور در حال اوج گیری و روند افزایشی است، باید تاکید کرد و اگر این روند ادامه یابد مشکلات جدی در بخش بستری را فراهم می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان ابتلا در کودکان بدون علامت بسیار زیاد است اما در حدی است که چهره قالب را در کودکان نمی‌بینیم و در موج چهارم میزان بستری کودکان افزایش معناداری فعلا ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا خبرداد و گفت: در دوره‌های قبلی میزان سن مبتلایان بالاتر بود.

قزلباش در خصوص اذحام جمعیت در نانوایی‌ها در زمان نزدیک افطار، خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان تجمع در نانوایی‌ها، سنگکی‌ها، بربری و حلیم و آش فروشی در سابق داشتیم اما در این شرایط چنین صف‌هایی غیرقابل قبول است و ما پیگیر این موضوع هستیم صف‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اگر در یک شهرستانی بیش از 4 بیمار بستری داشته باشد به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، رنگ آن شهرستان زرد می‌شود اما عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل است، افزود: اگر بیش از 6 نفر نارنجی و بالاتر قرمز می‌شود و بیشتر از این میزان اعلام خطر است تا همه شهرستان‌ها در یک تقسیم بندی قرار نگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: روند ابتلا در استان با شیب کمتری افزایشی است و روند بستری‌ها هم نوسان دارد و هر روز تغییر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه دیشب 109 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند، افزود: میزان اشتغال تخت بیماران کرونایی در استان زنجان بالای 800 تخت است.

قزلباش در خصوص در پیش رو بودن روزهای سخت در دو هفته آینده در کشور و به تبع آن در زنجان، گفت: افزایش اولیه که از اول فروردین شروع شد نتیجه اعمال و رفتار قبل از عید نوروز بود که شامل فعالیت‌ها، خریدها و بازار رفتن‌ها بود.

وی با بیان اینکه دید و بازدید عید، مسافرت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها موجب شده تا در دو هفته آینده پیش‌بینی افزایش بیماران را داشته باشیم، افزود: اگر میزان بستری‌ها افزایش یابد انتظار سریز بیمارستان‌های استان وجود دارد.

این مسئول از رهگیری بیماران در استان خبرداد و گفت: از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از راه‌اندازی سرویس درمان سرپایی و موقت بیماران در استان زنجان خبرداد و گفت: در زمینه دارو نیز مشکلی وجود ندارد که شرایط لازم برای اخذ دارو فراهم شده است.

قزلباش یادآور شد: بیشترین دلایل درگیری مردم به بیماری کرونا در درجه اول در درون خانواده، دور همی‌ها، مراسم‌ها و مسافرت‌ها است که باید مردم در ایام ماه رمضان باید از برگزاری هر گونه تجمع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر در استان زنجان واکسن شده‌اند، افزود: ضروری است مردم از شرکت در افطاری‌ها و صف‌ها جلوگیری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وسایل حفاظتی برای کادر درمان تامین شده است اما در بخش‌های مختلف این وسایل متفاوت بوده و دارای استانداردهای لازم است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر