logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۰۶۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

غذای گرم برای نیازمندان در 45 آشپزخانه مهدوی در سطح استان زنجان طبخ می‌شود

غذای-گرم-برای-نیازمندان-در-45-آشپزخانه-مهدوی-در-سطح-استان-زنجان-طبخ-می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در ماه مبارک رمضان امسال با ایجاد 45 آشپزخانه مهدوی در مناطق مختلف استان، غذای گرم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا طبخ می‌شود.

 هدایت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آشپزخانه مهدوی همزمان با سراسر کشور در ابتدای ماه مبارک رمضان با هدف طبخ و توزیع غذای گرم در بین مددجویان و نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این آشپزخانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: نخستین مرکز اطعام مهدوی و افطاری ساده در قالب سومین مرحله پویش ایران همدل با هدف طبخ و توزیع غذای گرم در بین مددجویان و نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا، کار خود را آغاز کرد.

 صفری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها در ماه مبارک رمضان امسال با ایجاد 45 آشپزخانه مهدوی در مناطق مختلف استان، غذای گرم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا طبخ می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: هدفگذاری برای ماه مبارک رمضان امسال، طبخ حداقل 134 هزار پُرس غذای گرم برای خانواده‌های تحت حمایت و جامعه هدف با کمک مراکز نیکوکاری، خیران و نیکوکاران است.

وی اظهار داشت: در کنار پخت و توزیع غذای گرم، تهیه سبدهای معیشتی در ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

صفری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده که حداقل 34 هزار سبد غذایی (هر سبد به ارزش بین 250 تا 300 هزار تومان) تهیه و با رعایت حرمت و عزت نفس و کرامت انسانی در اختیار خانواده‌های تحت حمایت  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در ماه مبارک رمضان، طرح مفتاح‌الجنه است، افزود: این برنامه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در جهت دلجویی و تفقد از خانواده‌های ایتام، بی‌سرپرست و بیمار صعب‌العلاج انجام می‌شود.

صفری ادامه داد: این طرح امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت نیابتی انجام خواهد شد و حامیان،خیران و نیکوکاران می‌توانند سبدهای غذایی و معیشتی را تهیه و به کمیته امداد اهدا کنند تا در اسرع وقت توسط مددکاران این نهاد در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.

وی یادآور شد: بیش از 8 هزار خانواده در ماه مبارک رمضان  سال  گذشته از کمک خیران در طرح مفتاح‌الجنه بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، پویش ایران مهربان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: این طرح به منظور حمایت از ایتام و فرزندان محسنین جهت افزایش درآمد خانواده‌ها صورت می‌گیرد که شهروندان می‌توانند از طریق سایت ekram.emdad.ir ، تماس با تلفن نیکوکاری به شماره 33116 و انتخاب گزینه 5 و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان برای مشارکت در پویش ایران همدل و افطاری ساده می‌توانند از طریق شماره کارت مجازی 6037997950030420 و یا کد دستوری #024*8877* نیز اقدام کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر