logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۰۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای مهدوی بودن است

ماه-رمضان-بهترین-فرصت-برای-مهدوی-بودن-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه مبارک رمضان ارتباط تنگاتنگی با دولت کریمه حضرت مهدی (عج) دارد و باید در گام نخست معرفت، محبت، بصیرت، نصرت و ولایت مهدوی مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک حلول ماه مبارک رمضان،اظهار داشت: ماه رمضان ماه زیبایی، برکت، رحمت، مغفرت و آمرزش الهی است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از پیامبر گرامی اسلامی که می‌فرماید:" لَو یَعلَمَ العَبدُ ما فى رَمَضانَ لَوَدَّ اَن یَکُونَ رَمَضانُ اَلسَنَةَ " به این معنا که اگر انسان‌ها می‌دانستند ارزش ماه مبارک رمضان چقدر است آرزو می‌کردند همه سال ماه رمضان باشد، افزود: همچنین در روایتی دیگر از پیامبر گرامی اسلامی آمده است" إنَّ مَن تَمَسَّكَ في شَهرِ رَمَضانَ بِسِتِّ خِصالٍ غَفَرَاللهُ لَهُ ذُنوبَهُ" به این معنا که اگر کسی در ماه مبارک رمضان خود را به شش ویژگی مزین کند خداوند متعال گناهان او را می‌بخشد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه "أن يحفَظَ دينَهُ، وَ يَصُونَ نَفسَهُ، وَيصِلَ رَحِمَهُ، ولايُؤذِيَ جارَهُ، ويَرعي إخوانَهُ، و يَخزُنَ لِسانَهُ. أمَّا الصِّيامُ فَلا يَعلَمُ ثَوابَ عامِلِهِ إلاّ اللهُ"  شش ویژگی مورد نظر پیامبر گرامی اسلام برای آمرزش انسان است، ادامه داد: انسان باید در ماه رمضان مواظب دین خود بوده و در کنار دین تابلوی عبور ممنوعه بزند تا دنیای خود و دیگران به دین ضربه نزده و همچنین در مرحله دوم نفس خود را بشناسد چرا که اگر نفس انسان خود را رها کند، طغیان می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: انسان در ماه رمضان باید مراقب چشم، زبان، دل و مجاری ادارکی خود بوده و به توصیه امام صادق(ع) مبنی برسکوت به این معنا که تا آنجا که واجب نیست سخن نگوید، در کتاب تحف العقول عمل کند.

وی سومین ویژگی از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام را عمل به صله رحم عنوان کرد و گفت: در شب قدر همه توبه‌کنندگان مگر آنهایی که صله رحم انجام نمی‌دهند، کینه‌ای هستند، عاق والدین شده و افراد شراب خوار بخشیده نمی‌شوند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه ماه رمضان ماه شرافت و کرامت است و تنها به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه نمی‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان درس سبک زندگی اجتماعی و دینی را به ما یاد می‌دهد.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: عدم اذیت همسایگان دستگیری از نیازمندان و برادران دینی در قالب کمک‌های مومنانه و رها نکردن زبان از دیگر ویژگی‌های مورد توجه پیامبر گرامی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ارتباط تنگاتنگی با دولت کریمه حضرت مهدی (عج) دارد و باید در گام نخست معرفت، محبت، بصیرت، نصرت و ولایت مهدوی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در بصیرت مهدوی باید دشمن شناس و دشمن ستیز و حجت شناس و حجت محور بود.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: منتظران حضرت مهدی (عج) باید در راستای بصیرت مهدوی گام برداشته و قلم بزنند، اگر امروز کسی به شیطنت آمریکا و استکبار جهانی پی نبرد او در بصیرت مهدوی ناکام مانده و به روح ما رمضان نرسیده است.

وی گفت: همچنین اگر کسی به عدالت ولایت فقیه و عدل و عدالت فقه و فقاهت آشنایی نداشته باشد او در بصیرت مهدوی ناکام مانده است و به روح این ماه نرسیده است. پس ضروری است همه تلاش کنیم با راه و سیره حضرت مهدی (عج) بیشتر آشنا شویم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر