logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۰۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان در گفت‌و گو با موج رسا:

نیاز قنادان زنجانی به روغن مایع تامین نشده است

نیاز-قنادان-زنجانی-به-روغن-مایع-تامین-نشده-است
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان از کم کاری مسئولان استانی در تامین روغن مایع قنادان انتقاد کرد و گفت: هیچ اقدام موثری در خصوص تامین مواد اولیه قنادان نشده است.

رسول محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه اتحادیه قنادان به قیمت مصوب ۳۳ هزار تومان زولبیا و بامیه اعتراض دارد و این اعتراض نیز ابلاغ شده است اظهار کرد: در تعیین قیمت زولبیا و بامیه نظر اتحادیه قنادان نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت ها نیستیم به شرطی که مواد اولیه قنادان با قیمت سال گذشته تامین شود با این شرایطی که در حال حاضر در زنجان حاکم است قیمت شکر، نشاسته، روغن، تخم مرغ و غیره افزایش یافته و قیمت مصوب زولبیا و بامیه که ۳۳ هزار تومان تعیین شده ناعادلانه است.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با تاکید بر اینکه سهمیه روغن مایع هر قنادی به طور متوسط در یک ماه حدود ۸۰ عدد ۱۶ کیلوگرمی است تا نیازشان تامین شود ابراز کرد: متاسفانه با این حال امسال برای هر قنادی سه عدد روغن ۱۶ کیلو گرمی داده شده است که با این وضعیت قنادان علاوه بر پایین بودن قیمت مصوب زولبیا و بامیه با مشکل شدید کمبود روغن مایع مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان به فکر قدرت خرید مردم باشند مواد اولیه قنادان را به صورت سهمیه بندی تعیین می‌کنند که در این روش هم قنادان متضرر نمی‌شوند و هم مردم توان خرید خواهند داشت ادامه داد: روغن سهمیه‌ای که برای قنادان تخصیص داده شده تنها نیاز یک روزشان را تامین می‌کند که به هیچ عنوان منصفانه نیست.

محمدی ابراز کرد: قیمت زولبیا و بامیه نباید کمتر از ۴۰ هزار تومان باشد که قیمت مصوب شده باعث متضرر شدن قنادان می‌شود با این وضعیت قنادان به حداقل سود متعارفی خود هم نمی‌رسند.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیشنهاد شده ۴۰ هزار تومان به صورت دقیق و کاملا کارشناسی شده تعیین شده است گفت: مسئولان در تعیین قیمت حداقل باید نظرات کارشناسان را هم مد نظر قرار می‌دادند که امسال بدون هیچگونه بررسی های اولیه قیمت زولبیا و بامیه را تعیین کردند.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان خاطر نشان کرد: چرا باید تصمیمی که‌ گرفته می‌شود بدون کارشناسی باشد قیمت زولبیا و بامیه در استان زنجان پایین تر از استان های دیگر است و نظر اتحادیه این است که باید نسبت به اصلاح قیمت اقدامات لازم انجام شود.

/ع 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر