logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۰۶۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون بیماران تالاسمی در زنجان

آغاز-واکسیناسیون-بیماران-تالاسمی-در-زنجان-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: واکسیناسیون افراد تالاسمی آغاز شده است و جزو اولویت اول هستند و با آنها برای مراجعه تماس گرفته می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنان روند بیماری کرونا در بخش سرپایی و بستری افزایش یابنده است و در بخش سرپایی تقریبا با شیب ملایمتری نیست به قبل داریم اما صعودی است.

وی با بیان اینکه نوساناتی در بخش بستری‌های روزانه وجود دارد، اما همچنان افزایشی است، ادامه داد: همه امکانات تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی است.

این مسئول یادآور شد: 30 پروژه با 153 میلیارد تومان اعتبار با حضور وزیر بهداشت در استان زنجان افتتاح شد که برخی از چند ماه قبل مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآور شد: واکسیناسیون بر اساس سهمیه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود و تا کنون بیش از 5 هزار واکسن به استان زنجان ارسال شده است که بخشی از واکسن تزریق شده است و در کادر بهداشت و درمان با اولویت بندی، سالمندان حاضر در مراکز نگهداری، اورژانس پیش بیمارستانی، بیماران صعب‌العلاج، جانبازان بالای 50 درصد و افرادی که کار تغسیل اموات را انجام می‌دهند از واکسن بهره‌مند می‌شوند.

قزلباش با اشاره به اینکه جریمه‌های اخذ شده در خصوص محدودیت‌ها، گفت: این جریمه‌ها به وزارت بهداشت تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان 3 هزار و 300 تخت در کل استان زنجان وجود دارد که سال گذشته 300 تخت اضافه شد، خاطرنشان کرد: در فاز نخست یک هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت اما در شرایط خاص با افزایش تعداد بیماران در صورت نیاز به یک هزار و 400 تخت می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: سفر وزیر به استان زنجان سر زده بود و خواستار حضور در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و تقدیر از کادر درمان بود که وضعیت استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

قزلباش با اشاره به اینکه وزیر از نحوه مدیریت بیماری کرونا در استان زنجان تقدیر کردند، افزود: اقدامات انجام شده در استان زنجان با توجه به امکانات و شرایط و واکسیناسیون مطلوب است و وزیر از هماهنگی بین مسئولان زنجان در تعجب بودند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد تالاسمی آغاز شده است و جزو اولویت اول هستند و با آنها برای مراجعه تماس گرفته می‌شود ، افزود: در وضعیت قرمز باشگاه‌های ورزشی نمی‌توانند باز باشند در صورت بازگشایی تخلف است.

این مسئول بیان داشت: در رنگ قرمز باید مراسم‌های مذهبی و برگزاری نماز جماعت باید تعطیل باشد و در صورتی که مسجدی رعایت نکند، تخلف کرده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر