logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۰۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با موج رسا؛

سوداگری و دلالی باید از اقتصاد کشور ریشه‌کن شود

سوداگری-و-دلالی-باید-از-اقتصاد-کشور-ریشه‌کن-شود-
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به برخی دلال بازی ها در اقتصاد کشور گفت: سوداگری و دلالی در کشور باید ریشه‌کن شود.

حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص پیش‌بینی بازار طلا، دلار و مسکن در سال جاری اظهار داشت: با توجه به اینکه وعده‌های مختلفی در حوزه اقتصادی در خصوص بازارها داده شده اما عدم تحقق این وعده‌ها موجب بی‌اطمینانی در تمام بازارها شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بی‌اطمینانی باعث می‌شود که اکثر افراد، تمایل داشته باشند تا نقدینگی خود را در همان کالاها حفظ کنند.

محمودی‌اصل افزود: اما وقتی چشم‌انداز در مورد اقتصاد، مثبت شود که پایه آن سیاسی است یعنی ماهیت مشکلات ما سیاسی است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه طبیعی است که بی‌اثر کردن تحریم‌ها را نیز باید در دستور کار قرار دهیم، اظهار داشت: متاسفانه فرصت‌سوزی کردیم چرا که از درآمدهای نفتی باید درست و حسابی استفاده می‌کردیم و در ایجاد ارزش افزوده نیز سرمایه‌گذاری می‌کردیم اما نکردیم.

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: بنابراین باید بدانیم که خنثی کردن تحریم‌ها زمان‌بر خواهد بود و باید جلوی استبداد اقتصادی داخلی را بگیریم.

وی تصریح کرد: تاثیر استبداد اقتصادی موجود در داخل کشور که خون مردم را به شیشه کرده و موجب نارضایتی و سختی مردم می‌شود، کمتر از تاثیر استکباری مثل آمریکا نیست.

محمودی‌اصل افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم بالانس را رعایت کنیم و آنطور که با استکبار مبارزه می‌کنیم با استکبار اقتصادی داخلی که سوداگری و دلالی می‌کنند، مبارزه نمی‌کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر