logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۰۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت وگوی موج رسا با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

کرامات و فضیلت‌های ماه رمضان/ رمضان ماه عفو و گذشت است

کرامات-و-فضیلت‌های-ماه-رمضان-رمضان-ماه-عفو-و-گذشت-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: رمضان دارای کرامات و فضیلت‌هایی برای میهمانان این ماه است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; با تبریک حلول ماه رمضان، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان ماه دعوت شدن به میهمانی خداوند متعال محسوب می‌شود که پیامبر گرامی اسلامی در این زمینه می‌فرمایند" در ماه مبارک رمضان انسان به میهمانی خداوند دعوت شده و خداوند با کرامت به انسان‌ها نگاه می‌کند."

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان خداوند امتیازات خاصی را برای انسان‌ها قائل است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب انسان نیز عبادت است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه تسبیح و ذکر گفتن در ماه رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: در این ماه شیطان در غل و زنجیر می‌شود و مانعی برای کارهای خیر وجود ندارد.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان دعاهای انسان اجابت می‌شود و به همین دلیل دعا و توسل کردن در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: در این ماه ضمن خواندن نمازهای واجب به خواندن نمازهای مستحب نیز توصیه بسیاری شده است که باید در کنار خواندن نماز، دعاهای وارده نیز خوانده شود.

وی ماه رمضان را ماه عفو و گذشت و بهترین فرصت برای درخواست عفو الهی عنوان کرد و افزود: تلاش کنیم در این ماه گناهانی که منشا اثرات بد در زندگی انسان است، بخشیده شود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین زمان بر اساس آیات و روایات الهی برای عافیت خواهی است تا انسان دچار آفت نشود.

حجت‌الاسلام جعفری برضرورت خواندن دعاهای این ماه به ویژه دعای ابوحمزه ثمالی، سحر و افتتاح تاکید کرد و گفت: ماه رمضان فضای مناسبی تا انسان نیازهای خود را از خداوند متعال طلب کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر