logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اصلاح قیمت گندم به هفته آینده موکول شد

اصلاح-قیمت-گندم-به-هفته-آینده-موکول-شد
رئیس نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه در جلسه عصر امروز شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک، مسئولان برای اصلاح نرخ خرید گندم متقاعد شدند، گفت: تعیین قیمت جدید به هفته آینده موکول شد.

به گزارش موج رسا; محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتیجه جلسه عصر امروز شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک گفت: به دلیل اهمیت این مسئله بحث‌های زیادی در جلسه امروز صورت گرفت و ما در این جلسه دلایلی که اصلاح (افزایش) قیمت خرید تضمینی گندم را اجتناب ناپذیر می‌کند و تبعات عدم اصلاح قیمت را مطرح و به مسئولان اعلام کردیم که در صورت عدم اصلاح قیمت، نه تنها سال آینده از کشت این محصول استقبال نمی‌شود و تولید آسیب میبیند بلکه در سال زراعی جاری نیز دولت نمی‌تواند نیاز کشور را از محل تولید داخل تأمین کند و گندم‌ها به عنوان خوراک دام مصرف می‌شوند؛ ضمن اینکه بخشی از محصول نیز به خارج از کشور قاچاق خواهد شد.

وی افزود: در نهایت اعضای شورا متقاعد شدند که قیمت خرید تضمینی گندم باید اصلاح شود و با توجه به اینکه نظرات مختلفی در خصوص قیمت تمام شده تولید وجود داشت، قرار شد که فردا سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی زمان جدیدی را برای برگزاری جلسه‌ای تعیین و به ما اعلام کند.

ملک زاده تصریح کرد: قرار است در این جلسه ما به عنوان تشکل‌های کشاورزی به همراه بخش دولتی، آنالیزهای خود را ارائه کنیم و با بررسی دقیق و جمع بندی این آنالیزها، قیمت تمام شده تولید گندم را مشخص کنیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تأکید کرد: با مشخص شدن قیمت تمام شده تولید، در نهایت در جلسه بعدی شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک که هفته آینده برگزار خواهد شد، نرخ جدید خرید تضمینی گندم تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

انتقاد از عدم حضور نوبخت

عطاِء الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جدید خرید تضمینی گندم تعیین نشد اما همه اعضا به این نتیجه رسیدند که اصلاح قیمت ضروری است، گفت: قرار شد طی چند روز آینده آنالیز قیمت تمام شده تولید را انجام دهیم و به جمع بندی نهایی در این حوزه برسیم بر این اساس قیمت جدید خرید تضمینی گندم تا شنبه هفته آینده تعیین و اعلام می‌شود.

هاشمی با انتقاد از عدم حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه، گفت: به نظر می‌رسد که آقایان این جلسه را به رسمیت نمی‌شناسند و افراد دیگری را به جای خود می‌فرستند که این مساله مورد انتقاد دیگر اعضای شورا قرار گرفته و به آن اعتراض کرده اند/مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر