logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۰۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

4691 نفر برای انتخابات شورای روستاها در استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند

4691-نفر-برای-انتخابات-شورای-روستاها-در-استان-زنجان-ثبت‌نام-کرده‌اند
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در 22 فروردین‌ماه گفت: در مجموع 4691 نفر برای این انتخابات در استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس زمانبندی انجام‌شده تاکنون 2 مرحله مهم انتخابات یعنی ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر (20 تا 26 اسفند 99) و ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا (16 تا 22 فروردین‌ماه) را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 22 فروردین‌ماه، آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا بود، خاطرنشان کرد: در مجموع برای 764 روستا و رقابت برای تصاحب 2368 کرسی عضویت در شورای اسلامی روستاها در سطح استان 4691 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که میزان استقبال داوطلبان نسبت به دوره پنجم که 4035 نفر بود 8.2 درصد رشد دارد.

مرادی با اشاره به ترکیب سنی، جنسیتی و گروه‌های فعالیت داوطلبان یادآور شد: 3 درصد داوطلبان را خانم‌ها و 97 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و جمعیت خانم‌ها در این دوره نسبت به دوره پنجم، یک درصد افزایش دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه 49.2 درصد از جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان را افراد بین 30 تا 45 ساله به خود اختصاص داده‌اند، افزود: شغل 48.7 درصد از داوطلبان کشاورزی است.

وی با بیان اینکه 7 درصد از مجموع ثبت‌نام کنندگان، دارای سوابق ایثارگری هستند که نسبت به دوره پنجم 2 درصد افزایش دارد، گفت: همچنین 24 درصد از داوطلبان دارای سابقه عضویت در ادوار شوراهای اسلامی روستاها بوده که نسبت به دوره پنجم 4 درصد کاهش یافته است.

مرادی با بیان اینکه تحصیلات داوطلبان از مقطع ابتدایی تا دکتری وجود دارد، اظهار داشت: داوطلبانی که در دوره‌های قبلی عضو شورای اسلامی روستا بوده‌اند می‌توانند مدرک ابتدایی هم باشند ضمن اینکه 2 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به تشکیل هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات گفت: بررسی صلاحیت‌ها ابتدا در هیات‌های اجرایی و سپس در هیات‌های نظارت انجام و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی به استناد مواد 30 ، 32 ، 33 و 34 قانون و همچنین استعلامات صورت‌گرفته از مراجع 4 گانه، مکلف به بررسی صلاحیت داوطلبان در مدت مقرر هستند.

مرادی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، هیات‌های اجرایی و نظارت، چند وظیفه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تبیین قانون، ثبت‌نام از داوطلبان، استعلام از مراجع 4 گانه، بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی و نظارت از جمله این وظایف است.

وی در خصوص روستاهایی که طبق آخرین سرشماری، کمتر از 20 خانوار بوده و اکنون تعداد خانوار آن‌ها افزایش یافته است، گفت: معیار تشکیل شورای اسلامی در روستاها، آخرین سرشماری در سال 1395 بوده و حتی اگر روستاهایی دارای بیش از 20 خانوار باشند نیز طبق قانون، امکان ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر گفت: در مجموع 728 نفر برای این انتخابات در سطح استان ثبت‌نام کرده بودند که پس از بررسی در هیات اجرایی، صلاحیت 92.5 درصد از داوطلبان یعنی 673 نفر مورد تایید قرار گرفته است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر