logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

4 شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

4-شهرستان-زنجان-در-وضعیت-قرمز-کرونایی-قرار-دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر 4 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده در استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی یادآور شد: همچنین سه شهرستان سلطانیه، ماهنشان و طارم در وضعیت نارنجی و شهرستان ایجرود در وضعیت زرد قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مراجعات حضوری و بستری‌های بیمارستان‌های استان افزایش بیشماری داشته است، گفت: عوامل زیادی در افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش حضور مردم در معابر و خیابان‌ها در آستانه عید نوروز برای خرید عید یکی از دلایل افزایش بیماری کرونا است، ادامه داد: تجماعات گسترده‌ای قبل از عید نوروز در خیابان‌ها را شاهد بودیم.

قزلباش تصریح کرد: دید و بازدید در ایام نوروز و موج مسافرت‌ها از دیگر عوامل افزایش تعداد بیماران بود که هنوز به پیک مسافرت‌ها نرسیده‌ایم و احتمال افزایش بیماران باز هم وجود دارد.

وی در خصوص راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان نیز گفت: درخواست راه‌اندازی ارائه شده است که امیدواریم عملیاتی شود.

این مسئول برضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان ضرورت تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات در کنترل انتشار مهم است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر