logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۰۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

تخلفات در بازار به یک امر عادی تبدیل شده است/ ضعف جدی دولت در کنترل بازار

تخلفات-در-بازار-به-یک-امر-عادی-تبدیل-شده-است-ضعف-جدی-دولت-در-کنترل-بازار
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در کنترل بازار گفت: قیمت‌های مصوب در بازار زنجان رعایت نمی‌شود و عملکرد در کنترل بازار بسیاز ضعیف است.

به گزارش موج رسا; مظاهر یوسفی امیری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه سیمان در بازار کم است و موضوع مطرح شدن افزایش قیمت باعث عدم عرصه آن در  بازار شده است اظهار کرد: هنوز افزایش قیمت برای سیمان ابلاغ نشده است.

وی با تاکید براینکه به احتمال زیاد تولیدکنندگان، سیمان را دپو کرده و به بازار عرضه نمی‌کنند ابراز کرد: عدم عرضه سیمان توسط واحدهای تولیدی تخلف محسوب می‌شود و باید با متخلفان برخورد شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و قنادان با مشکل روغن مواجه هستند افزود: بالا بودن قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت زولبیا و بامیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های مصوب در بازار رعایت نمی‌شود ادامه داد:  قیمت مصوب شکر در بازار حدود ۹ هزار تومان است اما متاسفانه با قیمت ۱۳هزار تومان در بازار عرصه می‌شود. همچنین قیمت مصوب قند ۱۲ هزار تومان بوده با قیمت ۱۵ تا ۱۶هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه اعتراض انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان به عدم رعایت قیمت‌های مصوب برای مسئولان استانی ناخوشایند است ابراز کرد: کمبودی از لحاظ کالاها در بازار نداریم و مشکلی که مطرح است عدم رعایت قیمت‌های مصوب است.

وی با تاکید براینکه قیمت مصوب تنطیم بازار در استان زنجان رعایت نمی‌شود ادامه داد: دولت در کنترل بازار ضعیف عمل می‌کند و این احتمال وجود دارد که از عمد این شرایط در بازار ایجاد شده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه کمبود کالا به صورت مقطعی برای کالاهای مختلف اساسی ایجاد می‌شود و هدف آن نیز رسیدن برخی‌ها به قیمت دلخواه‌شان است افزود: این مشکل مردم را رنج می‌دهد و هیچ آقدام ریشه‌های از سوی مسئولان کشوری برای برطرف کردن آن اتخاذ نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ راهکار عملی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها ارائه نمی‌د‌هد عنوان کرد: برخورد جدی با متخلفان بزرگ در بازار انجام نمی‌شود.

امیری با اشاره به اینکه شفافیتی در بازار وجود ندارد افزود: تا زمانی که قیمت‌ها به شفافیت خود نرسد کسی نمی‌تواند نسبت به کنترل بازار اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات در بازار به یک امر عادی تبدیل شده است بیان کرد: در حال حاضر قیمت مصوب سیمان ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است اما در بازار با قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان خاطرنشان کرد: برای اصلاح باید اقدام ریشه‌ای انجام شود و با برخورد چند مغازه در استان این مشکل برطرف شدنی نیست./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر