logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۰۵۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

بخش عمده تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان به بیماران کرونایی اختصاص یافت

بخش-عمده-تخت‌های-بیمارستان‌های-تامین-اجتماعی-زنجان-به-بیماران-کرونایی-اختصاص-یافت
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به ورود استان به موج چهارم ویروس کرونا بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستان‌های امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قانون کلی در مورد دوران پیک (موج) کرونا این است که به جز موارد اورژانسی، تمام خدمات حذف شده و فقط خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی باشد و بر این اساس اکنون بیمارستان‌های ارتش و بهمن زنجان 100 درصد به بیماران کرونایی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برخی خدمات از جمله حوزه زنان و کودکان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی قابل حذف نیستند، بیان کرد: بر این اساس، خدمات‌رسانی به این حوزه‌ها نیز در کنار بیماران کرونایی ادامه دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم‌اکنون 60 تخت از بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و 30 تخت از بیمارستان امید ابهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته البته این تخت‌ها همیشه اِشغال نیستند اما آمادگی پذیرش و بستری بیماران را دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به ورود استان به موج چهارم ویروس کرونا بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستان‌های امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

محمدی در خصوص تخصیص تخت مراقبت‌های ویژه (ICU) برای بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه به صورت جداگانه برای بیماران کرونایی طراحی شده و 10 تخت ICU در زنجان و 2 تخت نیز در ابهر برای بیماران بدحال کرونایی تخصیص یافته است.

وی در پاسخ به انجام تست کرونا در مراکز درمانی تحت مدیریت تامین اجتماعی ابراز کرد: با توجه به افزایش مراجعات تست کرونا به مراکز درمانی علوم پزشکی، هم‌اکنون تست کرونا در تمام مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی استان زنجان نیز انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی گفت: این مورد تا حدود خیلی زیادی اجرا می‌شود اما هنوز کامل نشده است.

وی با بیان اینکه حذف کامل دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان خردادماه به طور کامل اجرا می‌شود، اظهار داشت: بنا به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انجام هماهنگی‌های لازم، نواقص جزئی این طرح حداکثر تا 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد تا دیگر اصلاً دفترچه‌ای وجود نداشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دفترچه‌های درمانی قبلی موجود است اما صدور مجدد نداریم و این دفترچه‌ها نیز حداکثر تا پایان خردادماه به طور کامل حذف خواهند شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر