logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۰۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان

افتتاح-و-کلنگ-زنی-38-پروژه-عمرانی-بنیاد-مسکن-استان-زنجان-
مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان از افتتاح و کلنگ زنی 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان، با اعتباری بالغ بر هزار و 466 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رضا خواجه ای اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100امام خمینی(ره)، 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه، این پروژه های عمرانی در سه حوزه عمران روستایی، بهسازی ومسکن روستایی ومسکن شهری به بهره برداری خواهد رسید، افزود: برای اجرای این پروژه ها، اعتباری بالغ بر هزار و 466 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

خواجه‌ای ادامه داد: در راستای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی و شهری در سطح استان نیز 30 پروژه با اعتباری بیش از 18970 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: تا به امروز 50000 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند، به طوری که می‌توان گفت تاکنون 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شده، که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

خواجه ای خاطر نشان کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور %41 در استان زنجان 54 % است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در 4 روستای استان و افتتاح طرح هادی در روستای زرند شهرستان خدابنده با اعتباری بیش از 30052 میلیون ریال در این ایام خبر داد و گفت: طرح هادی روستایی در روستاهای مرشون شهرستان ابهر، روستای گلابرسفلی شهرستان ایجرود، روستای کنگه شهرستان سلطانیه و روستای علارود شهرستان طارم آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال 1395 طرح هادی برای 705روستا تهیه و در 413روستای استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶/۲%و در استان زنجان ۵۸/۲% است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی همچنین از کلنگ زنی پروژه 72واحدی مسکن خرمدره، پروژه 136واحدی آببر و پروژه 80واحدی هیدج فاز 2 از طرح های اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر هزار و 417میلیارد ریال پیش بینی شده است.

خواجه ای به احداث و تکمیل 1013 واحد مسکونی از ابتدا تا کنون از سوی این نهاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاظر 992 واحد مسکونی برنامه ریزی شده جهت احداث و 768واحد مسکونی در دست تهیه نقشه در دستور کار این نهاد در حوزه مسکن شهری است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر