logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۰۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

توزیع داروی کرونا MAB98 در بهار امسال آغاز می‌شود

توزیع-داروی-کرونا-MAB98-در-بهار-امسال-آغاز-می‌شود
سازنده کرمانشاهی داروی MAB98 کرونا گفت: توزیع و تولید داروی کرونا MAB98 در بهار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا; پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، تلاش برای یافتن واکسن، درمان و سایر اقدامات پزشکی علیه این ویروس آغاز شد.

در ماه‌های گذشته ادعایی مبنی بر تولید داروی گیاهی که به درمان کرونا کمک می‌کند از سوی یکی از اعضای هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شد.

خبرگزاری مهر در کرمانشاه برای کسب اطلاعات و آگاهی از جزئیات این دارو به سراغ سازنده آن رفت.

خودتان را معرفی می‌کنید؟

علی مصطفایی سازنده داروی MAB98 کرونا در شرکت زیست تولید رازی و بازنشسته هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با درجه استاد تمام هستم.

سرنوشت داروی MAB98 کرونا چه شد؟

داروی MAB98 کرونا دارویی گیاهی است که در ۲۷ آبان ماه ۹۹ مجوز مشروط از سازمان غذا و دارو را دریافت کرده که تکمیل فرآیند پرونده، پیگیری مدارک و مستندات آن با انجام آنالیزهای میکروبی، فیزیکی و شیمیایی به مدت سه ماه به طول انجامید.

بخش اعظمی از زمان‌بری فرآیند تکمیل پرونده مربوط به قرارداد با کارخانه سازنده دارو جهت تولید آن بوده که مستندات مورد نیاز برای تکمیل پرونده از طریق شرکت زیست تولید رازی به مدت سه ماه انجام شد.

چرا فرآیند اخذ و تکمیل مجوز سه ماه طول کشید؟

فرآیند بررسی و ارزشیابی و تأیید دارو به طور کلی فرآیند زمان‌بری است، با وجود نظر مثبت سازمان غذا و دارو و کمک افراد حقیقی و حقوقی در روند اخذ مجوزهای لازم زمان برای تکمیل پرونده طول کشید، اما با این حال بازه زمانی صرف شده معقول است.

آیا شایعات موجود مبنی بر توقف تولید دارو صحت دارد؟

در این مدت به دلیل فرآیند تکمیل پرونده تولید دارو متوقف شد و اجازه توزیع دارو میان بیماران را نداشتیم، اما در مواردی که با معرفی پزشک بود دارو به صورت محدود به بیماران داده می‌شد.

ارگان‌های مربوطه برای اعطای مجوز با شما همراهی کردند؟

خوشبختانه تولید داروی MAB98 با استقبال اکثر مردم و برخی مسئولان روبرو شد، مجموعه مدیریتی استان و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو پشتیبانی لازم را به عمل آوردند.

انتقاداتی به این دارو وارد شد که به طور طبیعی سیستم‌هایی که بر پایه علم هستند حق وارد کردن انتقاد به آن‌ها و انتظار پاسخ مناسب از طرف آن سیستم علمی وجود دارد.

در این بین بی اخلاقی‌هایی صورت گرفت که در مقابل آن‌ها هیچ گونه واکنشی ندادیم، البته موارد بی اخلاقی بسیار جزئی بود.

در مجموع بیش از یک هزار نفر از پزشکان، پرستاران، اعضای کادر بهداشت و درمان و خانواده آن‌ها اثرات مثبت داروی MAB98 را تأیید می‌کنند.

آیا داروی MAB98 برای درمان کرونا انگلیسی مؤثر است؟

داروهای حوزه کرونا و درمان می‌تواند اختصاصی یا عمومی باشد، با توجه به اینکه کرونا علاوه بر جنبه وایرال دارای جنبه التهابی بوده، چند ضدالتهاب مختلف در داروی MAB98 وجود دارد تا بتواند التهابات ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

بنابراین داروی MAB98 با توجه به ترکیبات آن علاوه بر نوع معمول کرونا می‌تواند بر روی کرونا انگلیسی اثرگذار باشد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر