logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۵۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان زنجان تجهیز شدند

بخش‌های-آی‌سی‌یو-مراکز-درمانی-استان-زنجان-تجهیز-شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تجهیزات جدید مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان تجهیز شدند.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی‌کیا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات خوبی در دو روز گذشته به استان زنجان رسید اظهار کرد: با این اقدام بخش‌ آی‌سی‌یو‌ها مجددا تجهیز می‌شود و بالای 35 واحد آی‌سی‌یو مجهز شد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات در بین بیمارستان‌ها توزیع شد عنوان کرد: برای بیمارستان‌ها فرصت داده شده تا این تجهیزات را در بخش آی‌سی‌یو راه اندازی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید براینکه در تلاش هستیم میزان مرگ و میر‌های ناشی از کرونا را در استان زنجان کاهش دهیم بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین موضوعی است که به مردم تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم حد‌الامکان از منزل خارج نشوند و تمامی مسافرت‌های خود را کنسل کنند ادامه داد: کنترل بیماری با همکاری مردم اتفاق می‌افتد.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا سایر خدمات در هیچ کدام از بخش‌ها تعطیل نشده است عنوان کرد: سرویس‌دهی به سایر بیماران در مراکز درمانی استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌ها نداشته باشند اظهار داشت: هیچ نگرانی برای سایر بیماران وجود ندارد و بخش‌های بیماران کرونایی با غیر کرونایی کاملا مجزا بوده و پروتکل‌ها به جدی در بیمارستان‌ها رعایت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر بیماران کرونایی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از نوع کرونای انگلیسی است و حدود 70 درصد بیماران بستری‌ به کرونای انگلیسی مبتلا هستند و در همه شهرستانها استان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه شدت علائم کرونای انگلیسی زیاد است و زمان بستری بیماران نیز افزایش یافته است گفت: سرعت شیوع کرونا انگلیسی بسیار بالاتر است.

آرمانی‌کیان اظهار کرد: بالا بودن میزان مبتلایان نشان می‌دهد که شیب این موج تند و آمار مبتلایان بسیار بالاتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای بیمارانی هم که در منزل هستند و نیاز به کپسول اکسیژن دارند توسط درمانگاه شماره 14 زنجان و مرکز درمانی 16 ساعته شهرهای استان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: اگر مردم همکاری لازم داشته باشند جلوی افزایش مبتلایان گرفته می‌شود.

وی افزود: در خصوص فعالیت مراکز 16 ساعته استان مشکل خاصی وجود ندارد و همه این مراکز در سطح استان زنجان بدون هیچ گونه مشکلی فعال بوده و به مردم خدمات رسانی می‌کنند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر