logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۰۵۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از سوی شورای جهاد فرهنگی استان زنجان:

شهدای شاخص استان زنجان در سال 1400 معرفی شدند

-شهدای-شاخص-استان-زنجان-در-سال-1400-معرفی-شدند
معاون فرهنگی و هنری سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: با توجه به معرفی شهدای شاخص کشوری و بین‌المللی، شهدای شاخص استان زنجان نیز معرفی شد.

مسعود رمرودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دوازدهمین سالی است که از سوی سازمان بسیج و به تبع آن سپاه‌های استانی در راستای ترویج سبک زندگی شهدا و الگو دهی به نسل جوان از بین گنجینه‌های دوران دفاع مقدس، شهدای شاخص سال بسیج معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه معرفی شهدای شاخص سال به منظور الگوگیری نسل جوان و آحاد جامعه از روش و سیره شهدا انجام می‌شود، ادامه داد: شهدای شاخص سال بر اساس شاخصه‌هایی همچون مومن و انقلابی بودن، داشتن سابقه عمل جهادی، اقدامات شاخص در دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، جریان ساز بودن برای نسل جوان و دارای حرکت امید بخش انتخاب می‌شوند.

این مسئول برضرورت گسترش و نشر فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و سیره عملی شهدا به عنوان یکی دیگر از اهداف معرفی شهدای شاخص سال در جامعه تاکید کرد و افزود: از سبک شهدای شاخص سال در عرصه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های بسیج برای اجرای برنامه‌های مطلوب در طول سال استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شهید قاسم میر حسینی، جانشین سردار سلیمانی در لشکر ثار الله در دوران دفاع مقدس، شهیده دکتر شیرین روحانی راد به عنوان شهید مدافع سلامت به عنوان شهدای شاخص سال 1400 معرفی شده‌اند، افزود: شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله که در سوریه به شهادت رسید به عنوان شهید شاخص عرصه بین‌المللی انتخاب شده است.

رمرودی خاطرنشان کرد: شهید میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهیده اکرم احدیان به عنوان شهید مدافع سلامت شهدای شاخص استان زنجان در سال 1400 معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از هر شهرستان استان زنجان نیز شهدای شاخص از سوی شورای جهاد فرهنگی استان و شهرستان‌های زنجان معرفی شده‌اند، افزود: از شهرستان خدابنده احمد احمدی، شهرستان خرم‌دره هاشم احمدی به عنوان شهدای شاخص سال انتخاب شده‌اند.

این مسئول گفت: شهید مصطفی مرادی شهید شاخص شهرستان طارم و شهید مهدی بختیاری که اخیرا در سوریه به شهادت رسید، شهید شاخص شهرستان ماهنشان معرفی شده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: شهید سهراب اسماعیلی به عنوان شهید شاخص شهرستان ایجرود، شهید یاور معروفخانی به عنوان شهید شاخص شهرستان ابهر  و محمد باقر فتح‌اللهی از شهرستان سلطانیه به عنوان شهدای شاخص سال 1400  استان زنجان معرفی شدند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر