logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۰۵۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
افزایش قیمت‌ها برخلاف وعده‌ دولتی‌ها؛

کمبود سیمان در زنجان/ سیمان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

کمبود-سیمان-در-زنجان-سیمان-بالاتر-از-نرخ-مصوب-عرضه-می‌شود
برخلاف وعده‌های دولت قیمت کالاها در بازار روند صعودی به خود گرفته و در حال حاضر سیمان در بازار به شدت کاهش یافته و این موضوع باعث شده عرضه آن بالاتر از قیمت مصوب باشد.

به گزارش موج رسا; وضعیت بازار نشان می‌دهد نظارتی در کار نیست و مسئولان بازار را به دست دلالان سپردند. از بازار مرغ با افزایش قیمت گذر کردیم حال نوبت بازار سیمان است چرا که کمبود سیمان در بازار زنجان باعث عرضه آن بالاتر از نرخ مصوب شده است.

رئیس جمهور وعده داد بود که قیمت‌ها به ثبات می‌رسد و گرانی مجدد در کار نخواهد بود اما برخلاف این موضوع کالاها یکی پس از دیگری روند افزایش قیمت‌ها را به خود گرفته است.

سیمان در بازار زنجان کمیاب شده و این موضوع ساخت و سازها را در استان زنجان مختل کرده است و رئیس اتحادیه مصالح فروشان استان زنجان عامل این کمبود را جولان دلالان و نبود نظارت می‌داند.

رسول ارشدی در این مورد به خبرنگار موج رسا گفت: کارنجات سیمان زنجان محصولات خود را بدون تامین نیاز داخلی استان به تهران می‌فرستند و الان هم هیچ کدام از واحدهای تولیدی سیمان، محصولات خود را وارد بازار استان نمی‌کنند.

وی افزود: کارخانه‌داران برای رسیدن به سود بیشتر راه را برای جولان دلالان در بازار مصالح ساختمانی باز کردند و الان هم بازار مصالح ساختمانی به ویژه سیمان به صورت کامل به دست دلالان افتاده است.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان استان زنجان با بیان اینکه حرف‌هایی در مورد افزایش قیمت‌ها بعد از 20 فروردین مطرح است عنوان کرد: این موضوع از امروز منجر به کمبود برخی از مصالح ساختمانی به ویژه سیمان شده است.

وی با تاکید براینکه هیچ سهمیه‌ای از سیمان تولیدی استان به بازار زنجان تعریف نشده است ادامه داد: برخی از کارخانجات مدعی این هستند که 30 درصد از تولید خود را وارد بازار زنجان می‌کنند در حالی که در بازار با کمبود شدید سیمان مواجه هستیم.

ارشدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت مصوب سیمان کیسه‌ای 24 هزار و 500 تومان است اما متاسفانه بازار دست دلالان می‌‌چرخد و این کار باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

وی عنوان کرد: سوالی که در حال حاضر مطرح است چرا بخش زیادی از سیمان تولیدی به یک فرد تحویل داده می‌شود که باعث ایجاد دلال بازی در بازار شده است.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان استان زنجان خاطرنشان کرد: پیگیر مشکل کمبود سیمان در بازار هستیم اما مشخص نیست بتوانیم به نتیجه برسیم یانه.

وی خاطر نشان کرد: 20 فروردین قرار است قیمت‌ها افزایش یابد چون حقوق کارگران افزایش یافته و کارنجات سیمان هم برای تامین حقوق کارگران قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش داده و از جیب مصرف کنندگان تامین خواهند کرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر