logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۰۵۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

قطار ملی ایرانی رونمایی می شود

قطار-ملی-ایرانی-رونمایی-می-شود
یک رام قطار ۷ واگنه ملی ساخت محققان کشور با حضور رئیس جمهور به مرحله رونمایی می رسد.

به گزارش موج رسا; بهره برداری از طرح‌های ملی دانش بنیان و نوآور معاونت علمی و فناوری در استان‌های البرز، تهران و قزوین با حضور رئیس جمهور فردا به مرحله رونمایی می‌رسند.

افتتاح خط تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی، راه اندازی خط تولید موتور ۳ سیلندر کم مصرف یورو ۶ و آزمایشگاه ملی قوای محرکه، افتتاح طرح تولید یک رام قطار هفت واگنه مترویی در تهران، رونمایی از ناحیه نوآوری شریف، افتتاح خط تولید ۵ محصول زیست فناوری از جمله محصولاتی هستند که با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شوند.

یکی از این طرح‌ها که قرار است رونمایی شود افتتاح طرح تولید یک رام قطار ۷ واگنه مترویی در تهران است که توسط محققان جهاد دانشگاهی با همکاری ۱۸ شرکت دانش بنیان به نتیجه رسیده است.

مراحل تست گرم این قطار ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در خط تست پایانه فتح‌آباد با موفقیت انجام شد. سیستم رانش این قطار شامل تمام بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که وظیفه تأمین تغذیه الکتریکی؛ کنترل و حفاظت و راهبری؛ حرکت و توقف قطار را برعهده دارد. ۲۰ دستگاه گیربکس؛ ۲۰ دستگاه موتور ترکشن؛ ۱۰ دستگاه سیستم کنترل دور موتورها؛ ۴ دستگاه تغذیه تجهیزات جانبی و یک ست کامل TCMS که کنترل و نظارت بر اجزای فوق را برعهده دارد، زیربخش‌های سیستم رانش هستند که توسط جهاد دانشگاهی طراحی، ساخته و در این قطار قرار داده شده است.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص این دستاورد ملی گفت: خیلی‌ها باور نداشتند ساخت قطار مترو در داخل و به‌ویژه بخش سیستم پیچیده کنترلی آن قابل انجام باشد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر