logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۰۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه هنری استان زنجان:

هنر انقلاب اسلامی ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه را ترویج می‌کند

هنر-انقلاب-اسلامی-ارزش‌ها-و-آرمان‌های-جامعه-را-ترویج-می‌کند
رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از امروز تا 25 فروردین ماه در استان زنجان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

امیر نعمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: 20 فروردین به عنوان سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و به مناسبت هفته هنر انقلاب، برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از 18 تا 25 فروردین به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، افزود: برنامه‌های رونمایی از کتاب، فیلم‌های مستند و اختتامیه جشنواره شعر و داستان به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی در استان زنجان به زمان دیگری موکول شد.

این مسئول تصریح کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونای استان زنجان برنامه‌های هفته هنر انقلاب به دلیل تجمعی بودن برگزار نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان در فضای مجازی و در قالب ارائه پوستر، پخش فیلم، معرفی آثار فرهنگی و هنری، شعر خوانی و خاطره‌گویی و پویش شعر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

نعمتی از آغاز بخش دوم تولید مجموعه مستند مادران شهدا با عنوان مادران آفتاب خبرداد و گفت: بخش اول این مجموعه که از دو سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسیده است و بخش دوم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: خاستگاه هنر انقلاب اسلامی پس از پیرزی انقلاب اسلامی رقم خورد و با وجود اینکه هنر در جوامع مختلف در همه ادوارها وجود داشته است اما هنر انقلاب اسلامی مختص جمهوری اسلامی است.

این مسئول یادآور شد: هنر انقلاب اسلامی متعهد به حفظ ارزش‌ها، آرمان‌ها، هویت و اصالت جامعه بوده و برگرفته از باورها و اعتقادات جامعه است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی جنبه مردمی داشته و دردهای درمندان و مظلومان جامعه را به تصویر کشیده و ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه را تبیین و ترویج می‌کند.

نعمتی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی ترویج دهنده گفتمان انقلاب و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌ها است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و پیش از آن بنیانگذار نظام اسلامی به عنوان هنری ارزشمند و پویا بوده است.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی باید در بطن جامعه باشد تا از طریق هنر مفاهیم بزرگ در تاریخ ساری و جاری شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر