logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۰۵۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا:

آینده کشور به حضور و انتخاب مردم گره خورده است/ تلاش رئیس جمهور باید در جهت حمایت از مستضعفان و طبقات محروم باشد

آینده-کشور-به-حضور-و-انتخاب-مردم-گره-خورده-است-تلاش-رئیس-جمهور-باید-در-جهت-حمایت-از-مستضعفان-و-طبقات-محروم-باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: آینده کشور به حضور و انتخاب مردم گره خورده است.

آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کشور ما کشوری است که بر پایه رای مردم و اراده عمومی اداره می‌شود که بر همین اساس انتخابات به عنوان تجلی خواست عمومی مردم مورد توجه جدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مناصب نظام به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند، ابراز کرد: حضور یکپارچه مردم در انتخابات می‌تواند در مسیر و آینده کشور تاثیرگذاری جدی داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات می‌تواند یک حرکت عمومی را به سمت اهداف انقلاب سوق دهد، خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه و باشکوه مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام و یاس دشمنان و عقب نشینی آنها خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که انتخابات 1400 به موضوع ریاست جمهوری گره خورده و از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است، گفت: مهمترین عنصر اجرایی در کشور رئیس جمهور بوده و همانظور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اختیاراتی که رئیس جمهور دارد در هیچ یک از نهادها و قوای دیگر وجود ندارد.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه حتی بودجه مناصبی که رئیس آن توسط رئیس جمهور انتخاب نمی‌شوند نیز در دست دولت است، گفت: امورات نهادها و سازمانهای مختلف کشور در دست رئیس جمهور بوده که به واقع اختیارات بسیار زیاد و فوق العاده ای است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی مردم برای حضور در انتخابات مهم ریاست جمهوری تصریح کرد: آینده کشور در گرو انتخابات و منتخبی است که توسط آنها انتخاب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای فرد اصلح اظهار کرد: تجربه سالهای قبل نشان می‌دهد، کسانی باید در راس امور کشور قرار گیرند که به توان داخل باور دارند و قدرت ایمان و ابتکار جوانان کشور را مورد توجه جدی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: نگاه مسئولان کشور به جای نگاه به غرب باید به توانایی هایی داخلی باشد، البته تعامل با جهان باید در یک چارجوب منطقی و قابل قبول دنبال شود و جهان را هم منحصر به چهار کشور اروپایی نبینند.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه در حوزه کشورهای همسایه که یک بازار مناسب برای اقتصاد کشور هستند، باید اهتمام جدی صورت گیرد، افزود: در عرصه تولید کسانی که دغدغه تولید و پیشرفت و مانع زدایی در این عرصه را داشته باشند، باید توسط مردم انتخاب شوند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور باید با مفاسد اقتصادی، قاچاق و واردات بی رویه کالا مبارزه کند و همچنین تلاش رئیس جمهور باید در جهت حمایت از مستضعفان و طبقات محروم و کاستن از فاصله طبقاتی باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عرصه فرهنگ نیز فرهنگ اسلامی و دینی باید مورد توجه جدی رئیس جمهور باشد، تصریح کرد: تمام تلاش رئیس جمهور باید در جهت ارتقا سطح فرهنگی آحاد جامعه به سمت قله های تمدن اسلامی و افق ظهور باشد.

وی در خصوص برنامه ریزی دشمن برای انتخابات 1400 در فضای مجازی رها شده گفت: اقداماتی که برخی مسئولان انجام می‌دهند نشان دهنده رویکرد و بینش آنها است، وقتی یک مسئولی می‌تواند در فضای داخل و با امکانات داخلی یک اتفاقی را رقم بزند اما ترجیح می‌دهد از بسترهای غیربومی استفاده کند، نشان دهنده این است که در نگرش او ترجیح به استفاده امکانات دیگر کشورها است بنابراین این کد بهترین دلیل بر فقدان شایستگی اشخاص برای تصدی مناصب نظام است.

وی بیان کرد: کسانی که با این اشخاص هم گروه و هم فکر هستند نیز به طور طبیعی فاقد شایستگی لازم برای تصدی مناصب مهم کشور هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر