logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۰۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبرداد

اعتراف عاملان دستگیر شده به شهادت ۲ محیط‌بان زنجانی

اعتراف-عاملان-دستگیر-شده-به-شهادت-۲-محیط‌بان-زنجانی
فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی ، دستگیری و اعتراف عاملان شهادت 2 محیط بان غیور زنجانی در کمتر از 12 ساعت توسط پلیس استان خبرداد.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش با تبریک و تسلیت شهادت این  2 محیط بان عزیز اظهار کرد: شب گذشته در تعقیب و گریز محیط بانان باافراد ناشناس در منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" در شهرستان زنجان 2 نفر از محیط بانان بر اثر اصابت گلوله به شهادت می رسند. 

وی خاطر نشان کرد : فرماندهی انتظامی استان زنجان پس از اطلاع از این اقدام ناراحت کننده عملیات شناسایی و دستگیری متهمان را با محوریت پلیس آگاهی و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی آغاز کردند.

سردار جهانبخش افزود : در کمتر از 12 ساعت عاملان شهادت این 2 محیط بان شناسایی و در اقدامی هوشمندانه و حرفه ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: اطلاعات پلیس و تحقیقات صورت گرفته حاکی از این است که این 2 محیط بان عزیز علیرغم برتری تجهیزاتی که نسبت به شکار چیان غیرمجاز داشتند برای پرهیز از اقدامات غیر قانونی ،قانون به کار گیری سلاح را رعایت و قصد دستگیری آنان را در محیط حفاظت شده داشتند. 

وی افزود: متاسفانه متهمان در اقدامی غافلگیرانه این 2 محیط بان عزیز را که تا آخرین لحظه از کیان محیط زیست دفاع می کردند به شهادت رساندند. 

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه متهمان در بازجویی های اولیه به شکار غیر مجاز و شهادت این 2 محیط بان عزیز اعتراف کردند گفت: ماموران در بازرسی از متهمان 3 قبضه اسلحه شکاری به همراه ابزار آلات شکار و مقداری گوشت شکار غیر مجاز کشف کردند.

 زنجان

 عاملان شهادت محیطبان عزیز به سزای عمل خود برسند

 جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا نیز در این باره گفت: شامگاه روز گذشته شانزدهم فروردین محيط بانان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع "فيله خاصه" زنجان به يک دستگاه خودرو نيسان آبي رنگ مظنون تحت تعقیب قرار می دهند. 

وی ادامه داد: در ادامه تعقيب و گريز، محيط بانان با فرماندهي يگان حفاظت محيط زيست زنجان براي اجراي ايست و کنترل خودرو هماهنگی لازم را انجام وشکارچیان غیر مجاز به جاده فرعی تغییر مسیر داده و این 2 محیط بان را به شهادت می رسانند. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: هرچه از طریق فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست با محیط بانان تماس گرفته می شود پاسخگو نبوده وتیمی جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام، ولی به جهت تاریکی شب موفق به مشاهده محیط بانان نمی شوند. 

وی افزود: با تعامل بسیار خوب فرمانده انتظامی استان زنجان، رئیس پلیس آگاهی استان شخصا هدایت شناسایی و دستگیری متهمان را بر عهده گرفته  و با تلاش بی وقفه کارکنان انتظامی استان زنجان و پلیس آگاهی عاملان شهادت این 2 محیط بان شناسایی، دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند. 

وی با تبریک و تسلیت شهادت این 2 محیط بان عزیز درخواست کرد: سریعا از طریق دستگاه محترم قضا به پرونده این عزیزان رسیدگی و عاملان شهادت به سزای عمل خود برسند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر