logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۰۵۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پارالمپین‌ها واکسن چینی دریافت کردند

پارالمپین‌ها-واکسن-چینی-دریافت-کردند
به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک از مجموع المپین‌های معرفی شده برای واکسیناسیون، تعدادی از ورزشکاران و همراهان‌شان واکسینه نشده اند.

به گزارش موج رسا; محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد واکسیناسیون اعضای کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو که یکشنبه در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان انجام شد، توضیح داد.

وی در مورد تعداد ورزشکارانی که در این مرحله واکسینه شدند، گفت: کمیته ملی پارالمپیک با در نظر گرفتن شرایط کلی ورزشکاران در هر رشته، سیاست‌های مورد نظر برای اعزام و همچنین محدودیت‌هایی که برای حضور همراه در کنار ورزشکاران داریم، در مجموع فهرستی ۱۲۲ نفره برای واکسیاسیون به وزارت ورزش ارائه کرده بود که از این میان ۱۰۴ نفر شامل ورزشکار و مربی واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی در مورد ۱۸ نفری که واکسن کرونا به آنها تزریق نشده نیز تصریح کرد: امتناع از واکسیناسیون این افراد بر اساس نتیجه خود اظهاری خود آنها بوده است. نمایندگان وزارت بهداشت که مسئولیت واکسیناسیون را بر عهده داشتند پیش از تزریق واکسن به هر یک از ورزشکاران یا مربیان‌شان، از آنها پرسش‌های کلی در رابطه با وضعیت‌شان مطرح می‌کردند. در واقع نتیجه برخی از پاسخ‌های دریافتی باعث امتناع از واکسیناسیون شد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: برخی به خاطر شرایط سنی بالا نمی‌توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند. این افراد جزو مربیان بودند. برخی ورزشکاران هم به خاطر حساسیت داشتن از واکسینه شدن امتناع کردند که باید برای این افراد چاره‌ای اندیشیده شود تا واکسیناسیون‌شان مثل دیگر پارالمپین ها انجام شود.

وی در مورد کیفیت واکسن‌های کرونا که به پارالمپین ها تزریق شد، خاطرنشان کرد: واکسن‌ها چینی و مورد تایید وزارت بهداشت ایران بودند. تمام افرادی هم که احتمال اعزام آنها به توکیو وجود دارد اعم از ورزشکار، مربی یا مدیر این واکسن‌ها را دریافت کردند. برای تعداد محدودی هم به خاطر شرایط سنی یا حساسیت داشتن واکسینه نشدند هم به زودی واکسن‌های جدید تهیه می‌شود.

تابع همچنین تاکید کرد: این مرحله اول واکسیناسیون اعضای کاروان پارالمپیک بود که با درخواست کمیته ملی پارالمپیک و هماهنگی وزارت ورزش و وزارت بهداشت و به دلیل شرایط خاص آنها نسبت به المپیکی‌ها در اولویت قرار گرفت. پارالمپین ها یک مرحله واکسیناسیون دیگر دارند که به فاصله ۱۰ یا ۱۴ روز دیگر انجام می‌شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر